• mina barn

Vilken del av Hisingen är "bäst" om man vill köpa hus?

Ska flytta till Gbg i november och har fått en lägenhet i Tuve. KÄnns inte så hett, men satsar ändå på att köpa hus om ett-två år. Därför funderar jag på att sätta barnen på dagis där vi senare kommer köpa, så att de slipper byta skola och dagis.

Så vilken del av Hisingen är att satsa på?

• Svar på tråden Vilken del av Hisingen är "bäst" om man vill köpa hus?
  • Linda 1978

Tuve är väl en bra del av Hisingen.
    Det är en av de platser jag skulle välja.

~Linda~ -Många drömmar, en verklighet...-
  • mina barn

Jaha, ja jag har fått så många olika åsikter. Antar att man ser olika saker....

• Ina w

Vi bor i tuve och det är hur bra som helst,mysigt och trevlig ställe, mycket natur och nära till det mest behövliga.
    Vi har bott i tuve i två månader och storm trivs. Vi bode i biskopsgården innan..och där va det inge trevligt alls.
    Mvh Ina

Izabell 6/2-2008.. *min sessa*
  • Linda 1978

I och för sig så är det väl så att det finns olika bra och mindre bra ställen i Tuve, men det ser du ganska snart när du flyttat dit. Jag har själv bott i bostadsrätt på Arvesgärde och det var bra, medans jag tyckte att Norumshöjd(hyres) inte var någon höjdare. Och det är ju nästan grannar!

• Linda 1978

Ska säga att jag även bodde på Norumshöjd oxå, sen flytten över till Arvesgärde...

• mina barn

Okej, ja vi lär väl märka när vi komemr dit... Nån som vet vilken förskola som är bäst?

Svar på tråden Vilken del av Hisingen är "bäst" om man vill köpa hus?