• planerarsyskon

Allergisk reaktion av rödvin?

Jag börjar ana ett mönster.. Efter att ha druckit vissa röda viner vaknar jag med utslag runt hela munnen. Det svider och bränner som bara den!

Någon som kan det här med viner? Vilka viner ska jag undvika om jag vill slippa se ut som Kalle Anka!?

• Svar på tråden Allergisk reaktion av rödvin?
  • Birgitta2

Röda viner kan även orsaka migränanfall. Rödvin kan vara allergiframkallande, och om jag varit du hade jag slutad dricka det helt och hållet. Håll dig till öl eller vitt vin om du måste dricka.

• planerarsyskon

Nämen det går inte! Det är för gott för att avstå! Jag har ju märkt att det går bra av vissa sorter, jag får fråga på Systemet fast det känns lite pinsamt..

• azofia

Det kan ju bero på vilken druva det är gjort på. Min man får något så konstigt som kramp i käkarna av vin gjort på vissa druvor. Ta till uteslutningsmetoden och prova dig fram :)

• Eld
    planerarsyskon skrev 2008-06-16 14:43:49 följande:
    Nämen det går inte! Det är för gott för att avstå! Jag har ju märkt att det går bra av vissa sorter, jag får fråga på Systemet fast det känns lite pinsamt..
    Ja då får man ju skylla sig själv nästan om man fortsätter dricka något som ger utslag och man antagligen inte tål.
Svar på tråden Allergisk reaktion av rödvin?