Hujeda mej, vad ska du dit att göra människa!?
Skämt åsido, jag är född och uppvuxen där så jag ska försöka tipsa lite. UNDVIK iaf nävertorp! Nuff said.
Bra och trevliga ställen skulle däremot vara, Ett, Värmbol! Det har blivit K-Holm nya gräddhylla enligt min uppfattning. Det byggs och görs väldigt fint, ligger iofs lite i utkanten men man kommer gott in till stan med bil eller cykel för den delen.
Två, skulle också tycka att talltullen skulle vara bra nog. Otroligt fin natur däromkring, mycket vägar att gå på rätt ut i naturen och där bor det mycket barnfamiljer så det är ett vänligt område.
Backa skulle jag känna 50/50 inför. Det var barnfamiljsmeckat när jag bodde i K-holm. Finns en massa villor där, men, njae, vet inte så hamnar på kanske listan. Husen där är iaf trevliga och fina och så.
Ops, såg nu att jag alltså ska fokusera på lägenheter. Då skulle jag tyvärr eliminera norr också, min uppfattning var att det bara bodde en massa "pack" där. Haha. Själv bodde jag på öster. Kan halvhjärtat rekommendera det. Men om du ska ha något slags bra lägenhetsområde så skulle jag nog ändå säga öster. Bo i områdena bakom och en bit bakom kullbergska isf =)
Good luck