• Mumin1

Gravid v.11. Hur mår du?

Jag är nu gravid i vecka 11, 10+2. Har mått riktigt illa och spytt men idag mår jag bra!!! Det känns så konstigt att inte ha ett konstant illamående. Knaprar på lergigan och skall nog fortsätta med det ännu ett tag. I övrigt bara lite ont under revbenen på höger sida, extra mycket flytningar men annars inga symptom.

• Svar på tråden Gravid v.11. Hur mår du?
  • majka79

Är oxå 10+2. Symptom: Mycket flytningar, lite ömma bröst, hugg i magen till o från, lite lite mensvärk idag. Annars inte så mycket. Illamåendet slutade för ca 2 v sedan, har dock aldrig spytt utan mått allmänt illa, inte varit sugen på mat men ändå varit konstant hungrig och trött. Nu är jag inte så värst hungrig längre och kan äta i stort sätt allt utan några problem.

Ska till läkaren imorgon så jag hoppas få bekräftat att allt är ok..annars blir man lite nojig över det hela när man nu plötsligt mår så bra. Man tror ju att man måste må pyton för att allt verkligen skall vara som det skall.

• Mumin1

Det är ju tyvärr så att man kan inte njuta då man mår bra eftersom det alltid finns en lite tanke att något är galet... Människans psyke är konstigt! Har ett MA i bagaget som spökar men det är ju ljuvligt att må bra så jag försöker njuta!

• Ankipanki72

Varför knaprar du lergigan? Inte mot illamående väl? Det är väl mer ångestdämpande, eller?

• majka79

har själv 2 mf...så det går ju inte riktigt att slappna av. Hade ljusljusbrun flytning häromdagen och blev skitskraj och rusade iväg till MVC...imorgon hoppas jag få lugna ner mig lite när läkarn säger att allt ser bra ut

• Mumin1

Det är mot illamående. Funkar även mot det. Är ett anti histamin som även kan tas mot rörelsesjuka. Många äter det mot graviditetsillamående eftersom det inte påverkar fostret.

• Mumin1

Jag har velat fram och tillbaka men har nu beslutat mig för att jag vill få ett VUL eller UL för att se att lillen lever. Har tidigare talat med mottagning som gör dom så det skulle kunna gå att få ett. Skall ringa igen imorgon och boka upp ett. Då kan jag börja vara glad på riktigt. Hoppas verkligen att allt är som det skall imorgon för dig!!!

• atena100

hej!
    Jag är i v12 (11+3) och har hitintills mått bara bra!
    Ömma bröst, uppsvälld mage, hungerskänslor och ibland ingen större matlust! Förra veckan, en morgon när jag skulle borsta tänderna fick jag upp lite av frukosten. Första gången jag kräkts iaf. så bara lite småilla någon gång ibland, men inget som är jobbigt eller störande, typ!
    Jag har sett den lilla bönan med ett tickande hjärta i v7, men är skitnojjig o tänker på de hela tiden. Tycker magen ändrar form stup ikvarten. Jag har ett mf i bagaget fr aug-07. Men på torsdag ska jag göra ett KUB-test, så hoppas jag fortfarande få se ett litet liv o att är som det ska!!! :) Då blir jag lugn o kan börja njuta lite mera! Och sen börja berätta det för kollegorna!

• Jessisca

10+1 o konstant orolig! ffa senaste veckan, då jag knappt mått illa alls, gråter o gråter o gråter för att jag inte vet om lillstrumpa lever... brösten ömmar ytterst lite o magen e svullen till o från... går o funderar på om jag ska försöka få till ett vul efter midsommar, bara för att få veta att allt e bra, samtidigt som jag inte vet om jag vågar, för jag vill inte veta att nåt e fel om d nu e d... men å andra sidan så kommer jag ju få veta d förr eller senare ivf... :/ har haft kramp i magen i natt o idag, nån som vet va d beror på?!

• majka79

brist på symptomer hos mig bettyde ma ;( ;(

Var på läkarbesök igår och där låg man och väntade på att se den lilla krabbaten..när hon vände skärmen mot oss och säger "jag kan inte se någon hjärtaktivitet. Fostret är 9mm långt och motsvarar graviditet i v.6. Det borde vara 37mm nu". Trots 2 tidigare mf så var nog det här värsta dagen i mitt liv. Nu får man hjälp med att få ut det..känns jobbigt att själv aktivt göra något för att få ut bebisen fastän man inget hellre vill än att den skall stanna där..Hur överlever man något sådant här????

• AngelOfLove

Jag är i vecka 11 (10+3). Som dig da! Jag mår bra. Är ofta väldigt hungrig, lite illamående när jag ligger ner, smått trött och lättirriterad. Annars mår jag bra. Har lite svårt att sova, men det kan jag ta.

• Mumin1

Majka 79. Jag beklagar verkligen ditt ma och din sorg!! Det är så grymt! Du har 2 MF bakom dig och borde verkligen inte fått detta ma nu med. Ta tid och var ledsen och förbannad. En stor styrkekram till dig! Det kommer att gå trots att det känns omöjligt.

Svar på tråden Gravid v.11. Hur mår du?