• Amandass

Lite frågor om navelpiercing (hur lång stav ska det vara? m.m.)

Jag bytte för inte sålängesen från min läkpiercing till en "vanlig", så att säga.
    Köpte 3 olika smycken, men på alla dem känns det som att staven är alldeles för kort.. det ska ju gå att vicka den upp och ner lite tycker jag, nu sitter den liksom preciiiiis.. och det är inte så bekvämt direkt.

Sett att det finns olika milimeter på längden.
    Typ.. 6, 8, 10, 12. På mina stod det inte hur långa dem var.. men vet ni vilken längd som är mest lagom?

Sedan en annan sak.
    Jag har fått problem med att det känns som att huden blir "trängre" eller något sånt.. när man ska flytta på piercingen eller vicka på den så går det jättetrögt. Vet inte om det är smuts, att staven är för tjock, eller ja.. vad kan det vara liksom?

Låter kanske som jag sitter och vickar på min navelpiercing hela tiden, men man vill ju kunna rätta till den ibland liksom

• Svar på tråden Lite frågor om navelpiercing (hur lång stav ska det vara? m.m.)
  • Winterfresh

Läkepiercingen är 12...oftast när man tar bort och byter till en annan brukar man välja 10.
    Beror dock lite på hur långt mellanrum det är mellan hålen (in- och utgångshål)
    10 är det mest vanliga på en piercingstav...

Tvätta noga med bakeriell tvål, kanske köpte du en sån när du gjorde piercingen...
    Trångheten ger med sig med tiden ska du se.
    Haft min nu i 6 år, med avbrott under graviditet från v. 21 till bebis kom...
    Hålet är fortfarande toppen :)

• Amandass

pilanga

10 månader sedan.

Svar på tråden Lite frågor om navelpiercing (hur lång stav ska det vara? m.m.)