• Josgirl

Vad är dessa för bett? *bild i galleriet*

Igår när jag vaknade hade jag 6 st bett på insidan/baksidan av låret. Påminde om hur det ser ut när en broms bitit till, men jag är 100 % säker att vi inte hade broms inne på natten.

under dagen igår växte dem lite i storlek, och idag på morgonen ännu lite större. Under dagen och efter att jag kliat säkert lite för mycket så har dom nu växt samman till en mindre pannkakas storlek. Det kliar som attan men vad sjutton har bitit mig? Har ALDRIG reagerat på detta vis förut och börjar bli trött på att gå runt och tänka "inte klia, inte klia, inte klia"

Någon!?!? Skulle bara vara skönt att veta vad det är för något...

• Svar på tråden Vad är dessa för bett? *bild i galleriet*
  • Zebilah

Mygbett!

That's my cool and i can't take it off
  • Zebilah

Myggbett*

That's my cool and i can't take it off
  • Josgirl

Hmm... jag har läst om knott i tidningen och jag tror det stämmer, för vi har inte sett en enda mygga inne, och många i min närhet (arbetskamrater) har också fått knottbett. jag har bara haft oturen att få många på samma ställen och vara lite extra känslig.

Har av läkare fått utskrivet salva så snart ska det väl kännas bättre hoppas jag :)

Tack ändå för titten!

• Neko

Ser ut som knottbett tycker jag, titta noga i mitten och se om du ser något där, knott tar ju liksom en liten bit av huden, så det borde vara något slags pytteliten grop i mitten.

• Josgirl

Ja som du säger Neko, det är knott. Såg redan i söndags morse att jag var biten, och att det var små gropar i mitten.

Nu med kortisonsalva känns det bättre, men självklart inte helt bra. Det kommer ta någon vecka innan jag är återställd. Jag tackar gudarna för schyssta läkare där jag jobbar :)
    Imorse värkte hela låret något otroligt, så jag är så glad att det inte värker längre, även om jag gärna vill klia (speciellt när jag går och byxorna kommer åt).

Tack för titten!

• Trileia

Men aaaj! Vad rödflammig du var runt omkring :(
    Krya på dig eller vad man nu säger.

• katrili

ser ut som kliade myggbett

• Fiffis

Men du ser ju ut att vara jätte röd i stor rödring, har du haft en fästing? Ser ut som borrelia det rödflammiga som en cirkel, eller iaf hade en kompis som såg ut exakt så och hon hade borrelia. Men de andra betten ser ut som myggbett eller knottbett.

***030519***040819***070611***
  • Fiffis

ah läste nu att du träffat en läkare... så min borrelia tanke går bort

***030519***040819***070611***
  • Josgirl

Fiffis: Lite lustigt att du säger fästing, en kollega på jobbet fick diagnos borrelia idag (jag jobbar på sjukhus som sekreterare). Hennes såg inte alls ut som mitt, utan mer blålila i hela knävecket. När pappa hade borrelia var det dock mer likt mina utslag, fast mycket mindre. Tror inte fästingbett blir SÅ stora heller, men tack för omtanken!

Har gjort andra smörjningen för dagen nu, blir intressant att se imorgon bitti. Jag är så otålig, när jag tagit en medicin/smörjt vill jag att det försvinner på en gång *hehe* In my dreams!

Svar på tråden Vad är dessa för bett? *bild i galleriet*