Ni som har schäfrar eller rottisar
Vad tycker era hundar om att göra? gillar den agillity, sök, dansa med hunden m.m.
Själv har jag en blandras 75% Schäfer o 25% Rottweiler tik på snart 2 år i september
Vad tycker era hundar om att göra? gillar den agillity, sök, dansa med hunden m.m.
Själv har jag en blandras 75% Schäfer o 25% Rottweiler tik på snart 2 år i september
Hade schäfer/dobermann i ca 1 år innan han gick bort, och det han verkade ha snöat in på var lydnad och spår. Men fick tyvärr aldrig chansen att utveckla det med honom.
Har rottisar och vi gillar lydnad, spår och tjänstehundsbiten.
Jag har en schäfer, hon gillar lydnad, spår och rapport. Har även gått en nybörjarkurs i agility med henne för några år sedan, det tyckte hon var skoj!
Mina hundar (schäfer) älskar spår och sök och det är också det som vi tävlar i
Jag har schäfer. Båda hundarna gillar lydnad och agility.
Hanen tycker ochså det är skoj att spåra.
Men favoritsysselsättningen nr1 för båda är att bada och simma!
Har en rottis som gillar sök, men är i övrigt ganska ointresserad.
Vi har anpassat oss efter detta.
Vår tidigare rottis älskade att jobba sök, försvar, spår, lydnad och då var vi väldigt aktiva
Vår rottis älskar allt, i stort sett! Fast agility är kanske inte riktigt hennes gren, hon är lite för stor...
Sök och spår tycker hon är skitkul, även lydnad - framförallt de "fartigare" momenten (fast på gårdagens träningstävling var hon den enda som låg hela platsliggningen, så hon kan ju), hon är under utbildning till fm-hund och tycker om allt där utom möjligtvis bastjänst (sitta uppbunden i skogen - tråååååk).
Sen tror jag att hon skulle gilla typ ruinsök och sådant också, men hon är lite väl stor för det.
hade schäfer..älskade att spåra bland annat