• Russinkastrull

Hjälp med midsommarpresent!

Vi ska ut till en familj som står oss väldigt nära på midsommar. De har en egen ö med sommarhus och det blir middag och övernattning. De har det mesta man kan behöva och jag vet inte vad jag ska ta med som midsommarpresent. Det får gärna vara något lite roligt men inte för dyrt. Någon som har något bra förslag ?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-06-16 20:42
    Vi ska delis ha knytis så mat och dryck kommer att medtagas.

• Svar på tråden Hjälp med midsommarpresent!
  • singstar76

Köp en stor korg eller hink och fyll den med godsaker...Kan va allt möjligt:chips, nötter, ostar, vin .öl ,cider,vindruvor, jordgubar ,godis, sill...ja vad som helst.

Knyt en stor fin rosett på handtaget och du har en fin present!

Edward 071006 - mammas mysgroda
  • Fru annmi

Nå't Drickbart med BlåGult band runt
    SvenskaFlagg Glas/snapsglas eller nå till...

• Russinkastrull

Vi ska ha med lite mat och dryck då det blir lite knytis så det känns kanske lite kaka på kaka och ge bort mat och dryck i present också men annars är det jättebra förslag . Fler som har tips?

• Fru annmi
    Russinkastrull skrev 2008-06-16 18:20:50 följande:
    Vi ska ha med lite mat och dryck då det blir lite knytis så det känns kanske lite kaka på kaka och ge bort mat och dryck i present också men annars är det jättebra förslag. Fler som har tips?
    Ok,såklart,men Dryck går ju oftas hem
    Men..Nå'n fin Skål då?
    Blomma?
    Planteringsbar växt ute?
  • Bubblan84

En korg med saker för sommaren kanske..strandspel, badboll, solkräm osv

• Fru annmi

Roligt Brädspel
    SnapsSchack??

• Intelligenti pauca
    Russinkastrull skrev 2008-06-16 18:20:50 följande:
    Vi ska ha med lite mat och dryck då det blir lite knytis så det känns kanske lite kaka på kaka och ge bort mat och dryck i present också men annars är det jättebra förslag. Fler som har tips?
    Vore bra kanske om du uppdaterar din trådstart med detta att ni skall ha knytis och tat du redan skall ta emd mat.Allt för att undvika ec missförstånd.
    För den som är intelligent räcker det med få ord
  • Russinkastrull

Uppdaterat! Har du något bra tips också då du engagerar dig i tråden? Alla tips mottages tacksamt !

Intelligenti pauca skrev 2008-06-16 18:28:05 följande:

Vore bra kanske om du uppdaterar din trådstart med detta att ni skall ha knytis och tat du redan skall ta emd mat.Allt för att undvika ec missförstånd.
  • Russinkastrull

Planteringsbar växt är inte dumt alls... Ska se om jag kan åka förbi någon handelsträdgård. Mkt bra! Tack !

Fru annmi skrev 2008-06-16 18:23:30 följande:

Ok,såklart,men Dryck går ju oftas hem Men..Nå'n fin Skål då?Blomma?Planteringsbar växt ute?
  • Russinkastrull

Rolig och praktisk present ! Tror dock att de har det mesta av sådant. De har en egen strand och 3 barn... Men en idé som jag kommer att ta med mig i minnet för ett annat tillfälle .

Bubblan84 skrev 2008-06-16 18:24:34 följande:
    En korg med saker för sommaren kanske..strandspel, badboll, solkräm osv
  • Russinkastrull

Spel är ju alltid bra att ha på landet för regninga dagar . Tror dock att de har de flesta redan men jag ska absolut ta en titt i affären för att se om det har kommit ut några nya som kan passa. Tack för tipset !

Fru annmi skrev 2008-06-16 18:25:43 följande:

Roligt Brädspel SnapsSchack??
  • Fru annmi
    Russinkastrull skrev 2008-06-16 20:45:00 följande:
    Planteringsbar växt är inte dumt alls... Ska se om jag kan åka förbi någon handelsträdgård. Mkt bra! Tack!Fru annmi skrev 2008-06-16 18:23:30 följande:
    Ja! En växt till de som har ALLT är riktigt roligt faktiskt & trevligt minne kue

Trevlig Midsommar!!♥
Svar på tråden Hjälp med midsommarpresent!