• LykkeLee

Ang BABYCAT MILK från Royal Canin. Snabb hjälp tack!!!

Min katt har fått kattungar som hon inte vill dia. Jag köpte Royal Canin Baby Cat milk men det följer inte med någon doseringsanvisning. Det måste ha blivit något fel för det står på burken att det ska finnas en sådan med. Allt som finns i är påsar med pulver och en nappflaska. Dom måste få i sig mat snarast. Någon som har en sådan förpackning hemma som kan hjälpa mig??

• Svar på tråden Ang BABYCAT MILK från Royal Canin. Snabb hjälp tack!!!
  • Havanna82

Jag minns inte de exakta måtten, men TROR det är 2 delar ersättning till 3 delar vatten. Men för säkerhetsskull, kolla på www.kattforum.se

Ps. Så konstigt att det inte följde med anvisningar!

• TessaLisa

istället för att fråga på ett familjeforum så ring direkt till en jourveterinär och fråga.
    Det kostar visserligen, men det är det ju värt!

• Sol 70

1:a veckan ska de ha 7 måltider per dag. Det ska vara 2-4 ml färdig mjölk per måltid. När du doserar ska du ta 1 struket mått (10 ml) mjölkpulver till 20 ml vatten. Pulvret ska blandas i kokt vatten som fått svalna till 50grader. Kontrollera mjölkens temperatur mot handleden innan du ger.

• Havanna82

Har mamman ingen mjölk eller? Kan det vara läge att försöka stimulera fram möjlken?

• LykkeLee
    Havanna82 skrev 2008-06-16 19:25:24 följande:
    Har mamman ingen mjölk eller? Kan det vara läge att försöka stimulera fram möjlken?
    Jo hon har mjölk men hon bär iväg ungarna hela tiden och diar bara två av fem ungar.
  • LykkeLee

Sol 70 skrev 2008-06-16 19:24:25 följande:

1:a veckan ska de ha 7 måltider per dag. Det ska vara 2-4 ml färdig mjölk per måltid. När du doserar ska du ta 1 struket mått (10 ml) mjölkpulver till 20 ml vatten. Pulvret ska blandas i kokt vatten som fått svalna till 50grader. Kontrollera mjölkens temperatur mot handleden innan du ger.
    TACK! Nu har dom fått mat
Svar på tråden Ang BABYCAT MILK från Royal Canin. Snabb hjälp tack!!!