• Callina

Snygg blus till stora bröst ???!!!

Jag vill inte ha supertajta topar utan en snygg blus eller skjorta. Ville jag har supertajt hade jag kunnat köpa för små topar som smiter åt. Problemet är att eftersom bysten är så pass stor (Dkupa) så är det så svårt att hitta något (blus eller skjorta) som sitter bra och inte bara hänger under bysten så att det ser ut som om man har värsta magen.... Kan inte ni som har större byst ge lite tips?? Jag har heller inte världens plattaste mage men är inte överviktig heller.

• Svar på tråden Snygg blus till stora bröst ???!!!
  • Ann Lee

Jag är också ganska storbystad och brukar hitta fina blusar och skjortor på Mango. Dock behöver jag ta storlek XL där fast jag annars har L.

• Callina

Har dom blusar och skjortor som går in under bysten alltså? Så att om blir lite mer figurformade för oss lite "välsvarvade"?

• Ann Lee

Ja, precis... det är just problemet för mig alltsom oftast... nämligen att den sydda "bystlinjen" på skjortan som ska sitta under bröstet, istället hamnar mitt på eller ovanför. Men Mangos fungerar bra för mig.

• Callina

Då ska jag kolla in där efter jobbet idag om jag hinner

• Kaffemums

Kan även tipsa om Shirt Factory om du vill ha blus eller skjorta. Dom funkar fint även för stor byst.

• Callina

Tack för tips, finns ju nära där jag jobbar! Är dom väldigt dyra?

• Kaffemums

Jo, de kostar lite mer. Brukar väl ligga på en 700 kr styck tror jag. Men de håller sig snygga i åratal och är lättstrukna vilket är minst lika viktigt som priset!

Min favoritskjorta är från Shirt Factory och den köpte jag år 2000 tror jag... Den är fortfarande lika snygg!

Svar på tråden Snygg blus till stora bröst ???!!!