• enlitenbitkaka

Nya cykeldäck - vad kostar det?

behöver nya hjul till min cykel....alltså gummi+slang. Kan inte så mycket om cyklar Cykeln är en gammal DBS - säkert 30-40år gammal. vad kostar däcken och vad kostar det att få nån att byta dem åt mig?

• Svar på tråden Nya cykeldäck - vad kostar det?
  • Tecken

Finns billigt på t ex Biltema, kolla på deras hemsida för exakt kostnad.

Vad det kostar hos en cykelfirma... Hm, det beror nog lite på var du bor någonstans.

• enlitenbitkaka

Vi bor i karlstad tänkte mest om de tar 1-200:- eller om man få slänga ut en 500:-. Biltema, ska kolla!

Tecken skrev 2008-06-16 20:58:22 följande:
    Finns billigt på t ex Biltema, kolla på deras hemsida för exakt kostnad.Vad det kostar hos en cykelfirma... Hm, det beror nog lite på var du bor någonstans.
  • Fontana

Om du ska låta en cykelhandlare byta däcken så vill de nog sälja däck och slang också. Jag skulle tro att du kan få arbetet gjort för 100 kronor per hjul, sedan kanske 150 - 200 kronor för däck och slang, beroende på kvalitet. (jo, Biltema och Clas Ohlson har billigare).

Sedan kanske hjulen behöver riktas och naven rengöras och smörjas? Ny kedja kanske också?

Ha en god tur sedan på den vårfina cykeln!

• Familjestenen
    enlitenbitkaka skrev 2008-06-16 20:57:11 följande:
    behöver nya hjul till min cykel....alltså gummi+slang. Kan inte så mycket om cyklar Cykeln är en gammal DBS - säkert 30-40år gammal. vad kostar däcken och vad kostar det att få nån att byta dem åt mig?
    ja du kan ju göra en seriös efterforskning på nätet, eller så kan du komma till mig och betala det jag vill på det sätt jag vill (jag behöver ju ny näringsrik olja kring mina blad)

Mina gummin räcker nog inte runt ett cykelhjul
  • Arbetsvegan

Jag är övertygad om att TS antingen skaffat nya däck eller en ny cykel på de 6 år som förflutit sen tråden postades...

• Fontana
    Arbetsvegan skrev 2014-03-06 07:58:56 följande:
    Jag är övertygad om att TS antingen skaffat nya däck eller en ny cykel på de 6 år som förflutit sen tråden postades...
    Ja, men man ska inte förivra sig med ett så viktigt beslut.

(OK, jag lät mig luras - igen!)
  • Arbetsvegan
    Fontana skrev 2014-03-06 17:20:01 följande:
    Ja, men man ska inte förivra sig med ett så viktigt beslut.

(OK, jag lät mig luras - igen!)
    Haha. det är ju sant.

Vet du hur nära jag var? *måttar med pekfingret och tummen*
Svar på tråden Nya cykeldäck - vad kostar det?