• Anonym (depp)

Min sambo är så oberäknelig!

Jag mår lite dåligt...min sambo är så oberäknelig. han kan vara glad och så ena minuten sen är jag ute ett tag kommer hem och ber om något sen smäller det...idag tex satt han i soffan och läste och jag kom och bad om han kunde flytta någon annanstans.För att jag skulle se ett tvprogram där, han fick gärna sitta kvar men då fick jag inte ha tv:n på.

Då blir han skitsur och skriker och har sig sen stänger han in sig i sovrummet och när jag kommer in för att byta kläder skriker han- bara gå ut, gå bara ut och är jättearg. jag fattar faktiskt ingenting. Tycker det är så orättvist.
    Han blir som en tyrann som bara skriker och skäller och kastar saker. För ingenting!!! Det är så absurt och jag skämms, tänk om mamma såg det här tänker jag bara hela tiden...alla tror att han är så snäll jämt.

Jag vet inte om han mår dåligt just nu eller vad det är, jag vill bara att det ska sluta!

• Svar på tråden Min sambo är så oberäknelig!
  • LeaveMeAlone

om han inte brukar bete sig såhär i vanliga fall så skulle jag nog tippa på att han inte mår så bra. antingen mår han inte bra i relationen eller så mår han inte bra i sig själv. har du försökt prata med honom om varför han beter sig sådär, och vad svarar han sånt fall?

• synanceia

Så det har inte varit såhär alltid?

Jag skulle råda dig att ta upp hans dåliga beteende när det är lugnt mellan er. Förklara att du blir väldigt sårad när han håller på som han gör och be honom förklara varför han beter sig på detta viset. Kan han inte förklara kanske han borde gå och prata med någon för att han ska lära sig hantera sin ilska. Att ta ut det över dig på detta viset (för det är vad jag tror han gör) är inte rättvist och inte bra för honom, dig eller ert förhållande.

• Anonym (Hm)

Han kanske borde lära sig att prata om vad han känner istället för att bli arg. Det är jobbigt att leva med oberäkneliga människor. Ska man trippa på tå i sitt eget hem???

Näe försök att ha ett lungt snack där du förklarar att du tycker att det är jobbigt. Om han inte klarar av att tygla sig så finns det hjälp att söka.

• Anonym (depp)

Det är inte alltid såhär...eller, det går i perioder...Han har vart deprimerad tidigare innan vi träffades och jag vet inte om det är det som kommer fram? men hur det än är så känns det inte bra och jag känner mig inte trygg. Känner mig väldigt osäker i förhållandet. Om han blir arg och går ut tror jag alltid det är slut men det är inte så konstigt som han beter dig!

Det är svårt att prata med honom om svåra saker...han sticker liksom huvudet i sanden och jag får dra ut saker ur honom och oftas blir han arg eller så säger han jaja det får vi prata om sen.

• LeaveMeAlone

Anonym (depp) skrev 2008-06-16 21:32:03 följande:

Det är inte alltid såhär...eller, det går i perioder...Han har vart deprimerad tidigare innan vi träffades och jag vet inte om det är det som kommer fram? men hur det än är så känns det inte bra och jag känner mig inte trygg. Känner mig väldigt osäker i förhållandet. Om han blir arg och går ut tror jag alltid det är slut men det är inte så konstigt som han beter dig! Det är svårt att prata med honom om svåra saker...han sticker liksom huvudet i sanden och jag får dra ut saker ur honom och oftas blir han arg eller så säger han jaja det får vi prata om sen.
    tror du måste få honom att inse att man inte kan säga sen hur länge som helst i ett förhållande. säg att du bryr dig om honom och vill att han ska kunna prata om saker med dig. men att du inte kan tåla vad som helst bara för att du tycker om honom. få honom att förstå precis hur du känner dig i förhållandet och vad det innebär att inte lösa det.
  • Anonym (depp)
    LeaveMeAlone skrev 2008-06-16 21:35:55 följande:
    Anonym (depp) skrev 2008-06-16 21:32:03 följande:
    tror du måste få honom att inse att man inte kan säga sen hur länge som helst i ett förhållande. säg att du bryr dig om honom och vill att han ska kunna prata om saker med dig. men att du inte kan tåla vad som helst bara för att du tycker om honom. få honom att förstå precis hur du känner dig i förhållandet och vad det innebär att inte lösa det.
    Jag vet. Ska försöka få till ett samtal, men ikväll avvaktar jag. Ska tom gå och lägga mig i gästrummet och sova. Om han vill något får han komma och säga förlåt. Det är också en sak! Han säger aldrig förlåt när han vart otrevlig och skriker. Men nu ska han göra det faktiskt, tänker inte ge mig som alltid. Tack för stödet! Hör av mig hur det går...mer råd är välkommna!
Svar på tråden Min sambo är så oberäknelig!