• LIZA75

När börjar man använda en sulky?

När börjar man använda en sulky? Runt 1 år? 2 år?

• Svar på tråden När börjar man använda en sulky?
  • Stormis

Beror nog lite på vilken vagn man har och vad man känner för. Min dotter är 8 månader och åker utmärkt i sin douvagns sittdel. Smidig och lättkörd med svängande framhjul. Dock har vi en charter planerad i augusti och behövde en sulky tills dess så vi köpte en nu. Nu är det enda vagnen jag använder. Så himla lätt och smidigt! Iaf på sommaren...

• LIZA75
    Stormis skrev 2008-06-16 21:48:30 följande:
    Beror nog lite på vilken vagn man har och vad man känner för. Min dotter är 8 månader och åker utmärkt i sin douvagns sittdel. Smidig och lättkörd med svängande framhjul. Dock har vi en charter planerad i augusti och behövde en sulky tills dess så vi köpte en nu. Nu är det enda vagnen jag använder. Så himla lätt och smidigt! Iaf på sommaren...
    Har också en duo sittdel just nu och det är kanon. men alla har börjat fråga mig om jag har köpt någon sulky. Så jag har börjat tänka att det kanske är dax att köpa en sån snart
  • Maya

Det beror på hur mycket man använder vagnen. Behöver barnet sova så funkar kanske en sulky inte så bra men som sittvagn funkar det ju från 1 år tycker jag.

Min flicka hade emmaljunga scooter från 9 månader, det är ju en sorts sulky/sittvagn men det har liggläge. Brio sitty har hon haft sen hon var 1,5 år ca.

• Sjöstjärnan78

Min dotter är 7,5 månad och vi köpte en sulky för två veckor sedan så nu använder jag både den och vanliga Brio vagnen. Den nya Chiccon är jätte smidig att ha i bilen och när man ska gå i affärer.

• Stormis
    Maya skrev 2008-06-16 21:55:00 följande:
    Det beror på hur mycket man använder vagnen. Behöver barnet sova så funkar kanske en sulky inte så bra men som sittvagn funkar det ju från 1 år tycker jag. Min flicka hade emmaljunga scooter från 9 månader, det är ju en sorts sulky/sittvagn men det har liggläge. Brio sitty har hon haft sen hon var 1,5 år ca.
    Fast många sulkys har ju liggläge nästintill platt så då funkar det ju bra med sömnen med. Vi lyxade dessutom med en Bugaboo Bee som har vändbar sits. Det är nog därför jag trivs så bra med den nu när hon är så liten.
  • rosalin

vi använder sittdelen till vår kombivagn fortfarande mest (dottern är 14 månader) Sen köpte jag en lätt paraplysulky att ha när jag var i stan själv eftersom den väger så lite. Ville eg haft en EL scooter, men de vägde ju nästan lika mycket som min kombivagn så det var ju ingen ide. Valde en akta graco mosaic som väger 6,7 kg eller nått sånt.

Ser annars ingen mening med en sulky, vanliga vagnen går ju vända framåt den också

Svar på tråden När börjar man använda en sulky?