• skrållan1978

ni som blödit vid hinnsvepning

gjorde hinnsvepning idag kl 11 och det gjorde rätt ont, var öppen 3 fingrar och 1 cm tapp kvar som va mjuk.
    blödde lite efteråt o nu i kväll forts det komma som slemblandat blod, e det normalt???
    har lite SD då o då samt mensväek o e öm i underlivet sen hinnsvepningen, tänkte höra med er som blödde lite efter det, satte det i gång på er o hur långt efteråt??? när märkte ni effekt av hinnsvepningen????

• Svar på tråden ni som blödit vid hinnsvepning
  • Sarapa

Jag märkte av min hinnsvepning direkt, fick värkar ute i väntrummet då en läkare kollade CTG:et. Sen var där slemblandat blod i trosan när jag kom hem. Var bara hemma nån timme, sen in igen o föda ...
    Var på bf+17 o öppen 2 cm.

(¯`°?.¸ ღ Mamma till Elias & Leah +BF 2/1 -09ღ ¸.?°´¯)
  • Trulle

Jag hade som precis så som du beskriver det. Jag var bara hemma ett par timmar efter hinnsvepningen sen åkte vi in för jag hade ordentliga värkar. Tyvätt var jag bara öppen lite så vi åkte hem igen och jag trodde aldrig jag skulle kunna sova med dom där värkarna. Tog alvedon och somnade, vaknade på morgon väldigt förvånad. Då var värkarna borta! Det där var på tors och värkarna kom igång igen sön morgon och han är född på sön natt.

Lycka till!

• skrållan1978

okej så det kan alltså dröja lite???
    jag beh inte ge upp riktigt ännu??
    läkaren sa ngt om 48 timmar? att det brukar ge resultat innan dess.. nåja snart gått 1 dygn o fortf har inget hänt, just nu känner jag inget förutom att jag e lös i magen men det har jag vart flera dar=(
    ngn mer som kan berätta om sin hinnsvepning??
    ngn som oxå gjort sin relativt tidigt(v38)???

• Isomiida

hallå! jag gjorde med hinnsvepning vid 11 igår,blödde precis som du efteråt o var öm,fick mensvärk i rygg o mage direkt men tyvärr har inget mer hänt sen dess! när har du bf?

• Malå76

Jag gjorde 2 hinnsvepningar, BF+10 och BF+17. Blödde en hel del men tyvärr hände inget så jag blev igångsatt BF+18. De sa till mig att ut och gå så mycket jag orkade och att jag antagligen skulle komma tillbaka snart. Men tyvärr hjälpte det inte på mig. Jag tror att det är ganska vanligt att man blöder lite och att slemproppen går om den inte gjort det innan.

• skrållan1978

Isomiida: jag är i vecka 38, har bf 5/7, du då?????
    Känner av sd så fort jag e uppe o går o så o får mensvärk men så fort jag sätter mig ner så stannar allt liksom av, o nu orkar jag inte gå fler promenader, gick 2 långa i går + färdknäppande, mina stackars fogar e totalt döda idag kan jag tillägga=)*ler*
    Man önskar ju inget annat än att det kommer i gång, men tyvärr så verkar det nog rätt kört för min del oxå, denna lille grabb vill no stanna därinne ett tag till.
    Nåja, jag har iaf gjort så gott jag kan=)
    Hoppas det sätter i gång för dig
    jag gjorde min hinnsvepning vid 11 i går oxå o nu har det snart gått 1 dygn o inget har hänt=/
    men men hoppet e väl det sista som lämnar en=)
    Lycka till!

• Isomiida

varför gör dom redan hinnsvepning på dig då? bf+1 idag =( känns som att alla värkar/sd avtagit o bara fått lite mensvärk istället.. suck! hoppas du kommer igång snart då :) lycka till!

• Söta Nasse

Jag har gjort hinnsvepning idag på 37+4 och har haft en del förvärkar samt mensvärk.
    Ska nog ut och ta en prommenad sen när sonen vaknat.

♥Lucas ska bli storebror till Oskar (BF 4/7)♥
  • skrållan1978

Isomiida: jag beräknas få en ganska stor bebis , han väger redan ca 3700 gram i v 37+2. hon frågade om jag ville ha en hinnsvepning för o se om hon kunde få i gång det, han räknas ju som fullgången nu så, jag tackade ja=)

Svar på tråden ni som blödit vid hinnsvepning