• Nikki75

Hur länge kan man spara parfymer utan att de blir för gamla?

Ja, som frågan lyder..
    Jag brukar ha mina parfymer i kylskåpet för att de ska hålla längre, men ungefär hur länge kan man ha en parfym där utan att den börjar lukta konstigt?
    Hade en gammal Nina Ricci-parfym stående i kylskåpet här hemma, och den är säkert tio-elva år gammal. Tänkte slänga den, men provade den och tycker inte den luktar konstigt. Är det så att de kan hålla sig så länge, eller har jag fel på lukten?

• Svar på tråden Hur länge kan man spara parfymer utan att de blir för gamla?
  • skytte

inte riktigt säker.. men tror att parfym kan hålla "hur länge som helst" det är väl alkohol i som göra att det håller..? eller är jag också ute o cyklar?

• anarkokapitalist

Risken finns väl att beståndsdelarna börjar separera på sig.

• norgesessan

JAg har en expression som är från när jag var 15 eller yngre..(är 28 idag) det är en sprayflaska..Den luktar som den ska.
    JAg hadde en anna parfym på den tiden med..Just nu glömde jag namnet...Det var en glasflaska med pump på..den stank nåt fruktansvärt!! Samba eller nåt liknande heter den..Den är kastat..

Emil 03 och Jonathan 05
  • Mullet

Jag har hört att parfym håller i ett år sen börjar doften ändras, men använder själv parfym som är mycket äldre än det.

• norgesessan

Jag använder inga av dom gamla, bara luktar då och då...HAr faktiskt ingen parfym jag använder nu, men har skåpet fullt på badrummet

Emil 03 och Jonathan 05
Svar på tråden Hur länge kan man spara parfymer utan att de blir för gamla?