• Anonym

Kan Man sova med tampong?

Ja som frågan lyder, kanske lite pinsam, men jag har alltid nästan använt binda. så jag undrar om det går att sova med tampong inne?

Har läst att man bara ska ha den inne några timmar, därför jag undrar?

• Svar på tråden Kan Man sova med tampong?
  • alla signaturer upptagna

När jag var yngre fick jag alltid höra att man inte skulle det för att den var inne för många timmar då, men jag har alltid gjort det och jag har för mig(kanske har drömt) att sist jag läste på ett tampongpaket så stod det antingen att det gick bra eller så hade de inte längre nån varning men kan som sagt ha drömt det. Mig funkar det för iaf.

• Anonym

Jag sover alltid med tanpong under mens. Skulle aldrig falla mig in att ha en äcklig binda på mig.

• Anonym

Tack tack, så mycket för era svar.  Nä jag känner att jag inte vill ha binda längre blir lite äckligt. Så jag ska börja med tamponger mer 

• Anonym

var extra noga med hygienen bara..

• Anonym

Ja ok, du menar tvätta händerna , innan man för in den så va?
    Är nog nästan tvättoman, tvättar alltid händerna när jag varit ute tex eller handlat 

• Anonym
    Anonym skrev 2008-06-16 22:28:39 följande:
    Ja ok, du menar tvätta händerna , innan man för in den så va?Är nog nästan tvättoman, tvättar alltid händerna när jag varit ute tex eller handlat 
    precis som jag
  • Lilly Jk

En tampong ska vara inne i max 8 timmar för att undvika tss.
    Sålänge du byter tampong innan du går och lägger dig och sen direkt
    när du vaknar ska det inte vara några problem.

• jezz1978

Jag vill tipsa om att använda menskopp istället. 
    Den kan man ha i 12 timmar.
    Jag tycker den funkar såå mycket bättre än tamponger.
    Finns tex att köpa på pepplon.se

• Anonym

Tack för era tips

• CCA

Precis som ngn anna skrev så sa man tdigare att man inte skulle sova med tampong men att man nu kan gör det. jag sover alltid med tampong

Svar på tråden Kan Man sova med tampong?