Kan Man sova med tampong?
Ja som frågan lyder, kanske lite pinsam, men jag har alltid nästan använt binda. så jag undrar om det går att sova med tampong inne?
Har läst att man bara ska ha den inne några timmar, därför jag undrar?
Ja som frågan lyder, kanske lite pinsam, men jag har alltid nästan använt binda. så jag undrar om det går att sova med tampong inne?
Har läst att man bara ska ha den inne några timmar, därför jag undrar?
Ja, det kan man...
När jag var yngre fick jag alltid höra att man inte skulle det för att den var inne för många timmar då, men jag har alltid gjort det och jag har för mig(kanske har drömt) att sist jag läste på ett tampongpaket så stod det antingen att det gick bra eller så hade de inte längre nån varning men kan som sagt ha drömt det. Mig funkar det för iaf.
Jag sover alltid med tanpong under mens. Skulle aldrig falla mig in att ha en äcklig binda på mig.
Tack tack, så mycket för era svar. Nä jag känner att jag inte vill ha binda längre blir lite äckligt. Så jag ska börja med tamponger mer
var extra noga med hygienen bara..
Ja ok, du menar tvätta händerna , innan man för in den så va?
Är nog nästan tvättoman, tvättar alltid händerna när jag varit ute tex eller handlat
En tampong ska vara inne i max 8 timmar för att undvika tss.
Sålänge du byter tampong innan du går och lägger dig och sen direkt
när du vaknar ska det inte vara några problem.
Jag vill tipsa om att använda menskopp istället.
Den kan man ha i 12 timmar.
Jag tycker den funkar såå mycket bättre än tamponger.
Finns tex att köpa på pepplon.se
Tack för era tips
Precis som ngn anna skrev så sa man tdigare att man inte skulle sova med tampong men att man nu kan gör det. jag sover alltid med tampong