• Anonym (e)

Kan kroppen stöta ifrån sig alkoholen om man är gravid?

Jag har en fundering...

De senaste två gångerna jag har druckit alkohol(i fredags och fredagen innan) så spydde jag. Det har jag nästan aldrig gjort förut. Jag drack inte mycket heller, alltså verkligen inte mycket.

Min fråga är kan kroppen reagera så om man är gravid?
    Har känt mig lite gravid de senaste dagarna, men jag tog ett test i fredags som visade minus.

Jag undrar också om beläggningar på tungan är ett gravsymptom?

Man är ju en letare alltså

Tack på förhand!

• Svar på tråden Kan kroppen stöta ifrån sig alkoholen om man är gravid?
  • Madddde

Jag vet faktiskt inte om kroppen kan stöta ifrån så med alkohol...
    Men jag förstår vad du menar att vara en leta:) Hehe!
    Jag hade äl 6juni och har många gravsymtom... tror jag iaf:) Hehe!
    Men sen har ja alltid vart bra på att inbilla mig, sååå... hehe

• Anonym (e)

haha, ja jag har varit skengravid varje månad i ett år tror jag! men den här gången känns det lite annorlunda. man kan ju alltid hoppas iaf!

vi har inte börjat försöka än, därav varför jag fortfarande dricker alkhol ibland.
    men jag äter inte p-piller längre. så vi kör med kondom, men ibland händer det att vi kör utan. och varje gång det har hänt så börjar jag hoppas!

• Anonym (e)

*puffar*

• Fidget

När jag var gravid så var jag på fest på lördagen och spydde hela natten efter att ha druckit två cider. Drack sedan lite vin till maten på en middag på söndagen och fick utslag i hela ansiktet. Började då ana lite misstankar eftersom mensen var 2 dagar sen och plussade sedan på måndagen. Så visst kan det vara så

Mitt i graviditeten var det även så att min sambo blev bjuden på ett vin som kostade typ 500 kr och jag skulle smaka en klunk av det bara för att se hur det smakade. Även då fick jag utslag i hela ansiktet och halsen - typ som nässelutlag. Fast jag bara tog lite i munnen

• Anonym (e)

Jamen då kanske det kan vara så att kroppen är så smart att den signalerar att man inte ska dricka alkohol.

Tack för svaret!

• Java01

Jag drack några glas vin, blev riktigt berusad, spydde hemma, och plussade ngr dagar senare.

• Intelligenti pauca
    Anonym (e) skrev 2008-06-16 23:50:00 följande:
    Jag har en fundering...De senaste två gångerna jag har druckit alkohol(i fredags och fredagen innan) så spydde jag. Det har jag nästan aldrig gjort förut. Jag drack inte mycket heller, alltså verkligen inte mycket. Min fråga är kan kroppen reagera så om man är gravid? Har känt mig lite gravid de senaste dagarna, men jag tog ett test i fredags som visade minus.Jag undrar också om beläggningar på tungan är ett gravsymptom?Man är ju en letare alltså Tack på förhand!
    Du kan ha spytt av andra orsaker också.En naturlig orsak kan vara hur mycket och vad du drack.Magen reaggerar ju olika vid olika tillfällen utan det behöver vara tecken på graviditet.Du kanske har utan tat tänka på det i detta skede,en känslig mage..magkatarr?
    För den som är intelligent räcker det med få ord
  • Anonym (e)

Självklart förstår jag att det kan ha berott på tusen andra saker, men man får väl hålla hoppet uppe lite?!

• kärålajn

Jag skulle dricka öl på midsommar förra året.
    Drack inte ens en burk, kräktes som en kossa efter halva.

Hade inte ens en TANKE på att jag var gravid.

Plussade i början på Juli.

ღ Äntligen! Nu har vi världens goaste OLIVER hos oss! ღ 08-04-02
  • Anonym (sommar)

Japp, jag tror på det.. För första gången jag var gravid gud vad jag mådde illa dagen efter jag hade festat.. Fast jag inte hade fått i mig alls mycke.. Kunde inte röra mig.... samma vecka blev det plus för mig..

Barn nr 2.. samma sak.. jag festade lite lätt med mina kompisar.. Blää vad jag började må väldigt illa och kunde inte gå ut med dom.. Sa till och med till fästmannen att jag är nog gravid.. Han bara sa nä men det kan du inte vara.. Men vips Ett plus blev det.. Och är i vecka 19..
    Så jag tror på det..

• Anonym (Hojoi)

jag var gravid på nyårsafton utan att veta av det, men när jag drack alkohol var jag inte sugen alls och jag brukar inte vara sån som inte är sugen på god cider eller liknande.
    Men så var det.
    Sen visade sig det att jag var gravid :p

Vet dock inte om det har med graviditeten att göra att jag inte var sugen. Men mitt undermedvetna kanske visste att jag var gravid ^^

• Anonym (e)

Kul att ni svarar och att det verkar vara fler i samma sits!

• Anonym (vill!!!)

Åhh, det här hoppas jag på!!!
    Slänger in mina frågor här och hoppas, ts, att det är ok att jag lånar din tråd lite? Är verkligen ingen trådstartare, snarare tråddödare...

Så, de sista gångerna jag har druckit alkohol har jag fått riktigt ont i "tjejmagen", alldeles spänd. För ca 2 veckor sedan hade jag sån jävla mensvärk, vilket jag inte brukar ha, men ingen mens kom... Har sedan dess haft en molande värk, mestadels på kvällarna. Har dock gjort två negativa tester, men de var billiga sådana.
    Har inte haft mens på två månader nu, men jag vet ändå inte om den är sen eftersom det bara är den tredje efter min förra förlossning, kanske är den bara inte tillbaka på riktigt ännu.

Vad tror ni?

Det där med tungan har jag heller ingen aning om men jag känner igen det där med "letare"!!! Inför min förra graviditet var jag skengravid i ett halvår, jobbigt som fan...

Hoppas du får ett plus!!! /Emma

• Anonym (e)

Jag tycker det låter exakt som för mig! Fick sån jäkla mensvärk för ja ungefär 2 veckor sen och sedan dess lite molvärk hela tiden.

jag ska vänta ut mensen lite till. har den inte kommit i helgen så testar jag på mådag!

hoppas du också får ditt plus!

• Anonym (vill!!!)

Tjohoo!!! Fick mitt plus i morse!!! Var 100 på negativt så oj vad chockad jag blev... Ska dock dubbelkolla ikväll.

Lycka till!!!

• Anonym (e)

GRATTIS! Gud vad roligt! Men hur länge sen var det du testade sist då?

Jag har ju ett negativt test sen tidigare, ett billigt! Det var på BIM-2. Aaahh. Nu blir ju jag sugen på att testa igen!
    Ska hålla mig tror jag!

• Anonym (vill!!!)

Anonym (e) skrev 2008-06-18 23:01:29 följande:

GRATTIS! Gud vad roligt! Men hur länge sen var det du testade sist då?Jag har ju ett negativt test sen tidigare, ett billigt! Det var på BIM-2. Aaahh. Nu blir ju jag sugen på att testa igen! Ska hålla mig tror jag!
    Jag är inte riktigt 100 faktiskt men jag ringde mvc idag och de ville ha dit mig om ca 2 v, för att jag då, förmodligen, var i v 12. Men jag kan ju lika gärna vara i v 5 känns det som. Men de sa att det är alltid bättre att göra fel åt rätt håll!!!

Lycka till och meddela gärna om resultatet!!!
  • Anonym (e)

Fick mens på midsommardagen! Så det handlade nog om något annat!
    Nog för att jag funderar på om det är ett tidigt Mf och inte mens, för den är så jäkla riklig! så brukar jag aldrig ha!

Nya tag nästa gång!

Svar på tråden Kan kroppen stöta ifrån sig alkoholen om man är gravid?