• oenix

Sugen på något gott - vad kan jag röra ihop?

Nu har man vaknat av ett enormt sug efter något gott..
    Problemet är att jag bor mitt ute i ingenmansland, inte tillgång till någon bil just i detta ögonblick och inget gott hemma.

Jag vill så gärna baka något mumsigt
    Då vi inte flyttat in ordentligt finns det bara:
    Ägg
    Socker
    Mjöl
    Kakao, vanillinsocker och bakpulver.
    Havregryn
    Mjölk

Finns det något gott jag kan röra ihop av detta som är ganska enkelt?

• Svar på tråden Sugen på något gott - vad kan jag röra ihop?
  • oenix

Kan man göra kladdkaka och sockerkaka utan smör? :-O

Haha, jag bakar aldrig. Kanske bakat en gång i mitt liv så jag är verkligen helt vilse.

• Jenna4
    Aeny skrev 2008-06-17 09:03:28 följande:
    kladdkaka funkar ju alltid
    åååh så gott! Kan du skriva receptet här tack! :)
  • LondonAnnika

fungerar chokladbullar?

• Aeny
    oenix skrev 2008-06-17 09:06:46 följande:
    Kan man göra kladdkaka och sockerkaka utan smör? :-OHaha, jag bakar aldrig. Kanske bakat en gång i mitt liv så jag är verkligen helt vilse.
    humm så långt tänkte jag aldrig :p får skylla på att sonen hållt mig vaken stora delar av natten... Ska kika runt lite på recept.
  • oenix

Chokladbollar? Ingen aning om det funkar, men jag tycker inte om dom

Lätt att missa smöret, de flesta brukar ju faktiskt ha det hemma. Men inte jag nej

• Aeny

men rulltårta kanske? om du har nån sylt av nåt slag?

• oenix

Jag har lingonsylt, men det kan väl inte vara gott?
    Antar att det där jättegoda vita som brukar vara i rulltårtor annars är alldeles för komplicerat för mig att kunna hantera.

• Gotlandsunge

Förlåt, missade att du skrivit att du bor på landet utan bil. Ursäkta min ouppmärksamhet.

• oenix

Gotlandsunge:
    Nej, tyvärr. *förbannar mannen som ville flytta mitt ute i ingenstans*

Närmsta affär ligger 2,5 mil bort.

• Aeny
    oenix skrev 2008-06-17 09:15:19 följande:
    Jag har lingonsylt, men det kan väl inte vara gott? Antar att det där jättegoda vita som brukar vara i rulltårtor annars är alldeles för komplicerat för mig att kunna hantera.
    lingon kanske inte är nån höjdare i rulltårta... Och det vita är smörkräm och så himla gott, men det gick ju inte det heller... för övrigt är det inte svårt att göra =)
  • Nicke Nyfiken

Choklad pannkaka? Vet inte om det är gott men det verkar funka med de ingredienser du har hemma :)

• Fru Kirta

Lite sent att tipsa nu kanske, men om du har potatismjöl hemma har jag en jätte-enkel, supergod recept på egen chockladpudding:

5 dl mjölk
    1/2 dl potatismjöl
    1 tesked vaniljsocker
    1 matsked kakaopulver
    1/2 dl socker

Rör ihop allt i en kastrull och koka upp under omrörning tills det bubblar upp en gång (rör inte om efter den har bubblat upp eftersom då blir puddingen seg).

Svar på tråden Sugen på något gott - vad kan jag röra ihop?