• Bebiiis

P-piller, gravid, mens ? HJÄLP!

Har någon av er ätit p-piller men ändå blivit gravid, och fått mens?
    Hur har ni då märkt att ni varit gravid?

• Svar på tråden P-piller, gravid, mens ? HJÄLP!
  • Neko

Jag har, fast åt minipiller och inte p-piller. Märkte det på att jag började må illa och så gick det inte över. Var i v 9/10 när jag insåg att jag var gravid. Blev gravid en gång till med en annan typ minipiller men insåg det tidigare då eftersom jag kände igen känslan.

Har hört att det är mycket ovanligt att fortsätta ha mens efter två månaders graviditet men att det inte är helt ovanligt att ha det tills dess.

• Bebiiis

Okej, för jag äter p-piller. (Neovletta)
    Och jag har varit gravid förut, men slutade i abort. Så jag vet juh hur känslan känns. (var inte illamående)
    Och det känns konstigt i magen, men jag har haft mens. Dock ingen mensvärk :S som jag alltid brukar ha.
    Utan den här gången hade jag själva gravid känslan.
    Jag vet inte, ska jag skippa p-pillrena nu denna månad, ifall jag är gravid?
    Och vänta och se ifall jag verkligen är de, eller ska jag fortsätta?

• kärålajn

Alltså... har du tagit pillrena som du SKA så är ju risken/chansen minimal att du är gravid.

ღ Äntligen! Nu har vi världens goaste OLIVER hos oss! ღ 08-04-02
  • Neko

Nejdå, det finns en risk och neovletta är vad jag förstår relativt svaga p-piller.

Du kan väl prova ta ett graviditetstest och se? Så länge det visar negativt är det nog ingen fara att fortsätta med pillrena men sluta om det visar positivt.

• Bebiiis

Jag har haft ett uppehåll på en månad pga att jag inte kunnat haft sex, för jag bara gråter efteråt hela tiden. Och jag känner mig så värdelös när jag gör de :(

Så jag slutade med dom i en månad, och det blev bättre.
    Och under tiden hade vi sex, men avbruten sex.
    Sen började jag igen med dom, och det är lite bättre.

Men det känns ändå konstigt i magen, där nere i "tjejmagen".
    Som det gjorde förra gången jag blev gravid.

• Bebiiis

Så alltså är neovletta p-pillrena svaga?
    Jag har väldigt lätt för att bli gravid.
    Jag blev gravid på första försöket förra gången då vi försökte.

Okej, jag får gå och fixa ett gravtest till veckan då.
    Nu blev jag juh nervös :P

• kärålajn

Ja men har du slutat äta dom och haft avbrutet samlag så ökar ju risken att bli gravid.
    Du åt ju INTE piller när du hade sex, varför frågar du då om man kan bli gravid NÄR man äter dom?

ღ Äntligen! Nu har vi världens goaste OLIVER hos oss! ღ 08-04-02
  • Bebiiis

Det var inte frågan om när jag INTE åt dom, för jag vet redan att jag inte blev gravid då.
    För att jag äter dom NU? :s
    Och har gjort det i 6 månader tillbaka. :S (förutom en månad då jag hade ett upphåll)

• Neko

De borde vara svaga för jag sade att jag ville ha svagaste sorten när jag skulle behandlas med ppiller för en cysta och då fick jag neovletta.

• Bebiiis

Oj, ja då är dom väl det då.
    Men varför får jag det då? Om man går dit för att få ett p-piller för att skydda sig, då vill man väl ha ett som är säkert för att inte bli gravid :S

• grodanboll85
    kärålajn skrev 2008-06-17 11:07:42 följande:
    Alltså... har du tagit pillrena som du SKA så är ju risken/chansen minimal att du är gravid.
    där har du lite fel faktiskt jag blev gravid på både nevoletta å jasmin å tog de exakt smma tid varenda eviga dag men blev ändå gravid på vissa personer funkar inte p-piller å på vissa funkar de utmärkt första gången jag blev gravid va med jasmin men slutade i en abort andra gången 4 månader senare med nevoletta. Både min mamma , min msoter å min mormor har blivit gravida på p-piller så de måste vara något innom släkten hos mej som gör de vet ej.
  • Bebiiis

Ja, och jag har jätte lätt för att bli gravid.
    Så jag läre nog avvakta lite och se vad som händer.
    Och köpa ett gravtest.

Men konstigt att dom ger mig neovletta när jag just gjort abort. Och INTE vill bli gravid än. Ifs var det för ca 6 månader sen, och nu vill jag. Men det funkar inte just nu. Så jag äter dom ändå.

• Neko

Jo det är mysko. Du har inte sagt att du vill undvika mycket hormoner? Läste någonstans att neovletta inte var ett typiskt ppiller att skriva ut men... ^^

• Bebiiis

Nej, jag sa ingenting. Jag fick dom där direkt efter att jag gjort abort.
    Och jag gråter (nästan) varje gång efter att jag har haft sex.
    Inte pga att det gör ont eller något. Utan jag tror att det är pga pillrena.
    Meeen, va fan är det här?:P

Svar på tråden P-piller, gravid, mens ? HJÄLP!