cancerförsäkring.... någon?
nån som skaffat cancerförsäkring för kvinnor via AIG Europe?
nån som vet nåt om den?
bra eller dålig?
tacksam för alla svar! //maria
nån som skaffat cancerförsäkring för kvinnor via AIG Europe?
nån som vet nåt om den?
bra eller dålig?
tacksam för alla svar! //maria
Menar du den för bröstcancer? Han och hon eller vad den nu heter.. Jag har den.
ja det är en försäkring för brösten & underlivet.. men den heter inget med han & hon..
de står AIG kvinnlig cancerförsäkrng..
vad betalar du per månad?
vad får du om du skulle få cancer?
Nu vet jag inte detta säkert, men täcker inte den vanliga sjukförsäkringen cancer..?
Jag har den och tycker det är en billig och bra försäkring, förhoppningsvis slipper jag utnyttja den men känner att med mycket cancer i släkten så vill jag vara försäkrad iaf.
jo de gör de säkert...
men detta lät så bra.. man får 50000 direkt & sen 5000 per månad i ett år.. men då kanske man inte får ut nåt från sin vanliga försäkring.. ska kolla de.. nån som vet nåt mer?
www.cancerforsakring.se/
Här kan man läsa om den.
Jag tecknade min som 23 åring och betalar därför endast 29 kr/ månad. Fast nu har jag "uppgraderat" mej och betalar om det ä 37 kr/månad tror jag och får då dubbel engångsbelopp och försäkringspengar vid cancerdiagnos.
ja de är den...
har du vanlig sjukföräkring oxå?
kan man få från båda tror du?
jo de får man ju.. men frågan är om du får ut pengar från mer än en...? det brukar ju alltid frågas när man fyller i blanketter vid anmälan om sjukdom.. om man har sökt ersättning från nåt annat förs.bolag...
Det har jag aldrig behövt gjort, så det vet jag inget om.
Men jag skulle inte tro att det skulle vara något problem.
ok.. då ska jag kolla lite mer innan jag bestämmer mig..
nån annan som vet?
Den jag har heter Redcats Hon & Han. Jag får om jag får cancer, vid diagnos 130 000:-, sen om jag behöver sjukhusvård får jag 1000:-/dag i 100 dagar. Jag betalar 59:-/månad.