• CeciliaBa

Tvätta klädsel till IKEA-soffa?

Jag har en IKEA Göteborgsoffa med vit klädsel som jag aldrig tvättat. Det står att den ska kemtvättas men har för mig att jag läst någon gång att man kan tvätta i låga grader och hänga för tork? Någon som vet?

• Svar på tråden Tvätta klädsel till IKEA-soffa?
  • Diorlover

Ja 30 grader. pröva med 20 för säkerhets skull. På vår kan vi välja om vi vill ha kallt elelr varmt vatten.

• korven72

IKEA brukar iofs vara rätt tydliga med sina tvättrekommendationer. Nu har jag inte koll på vilket material Göteborgs klädsel är gjort av, men du kan ju ringa kem och rådfråga dem =)

• Jesster

Jag hade en Karlanda-soffa med naturvit klädsel. Har för mig att det är samma tyg som till Göteborg. Jag tvättade den i 30 grader skontvätt och sedan fick den plantorka. Det gick jättebra! Hade säkert gått bra att tumla lite lätt och köra i 40 grader också men jag vågade inte

Sålde den till en jobbarkompis med hund och han vet jag har tvättat klädseln också och jag kan inte tänka mig att han varit så försiktig som jag var.

♥ v.36 ♥
  • CeciliaBa

Jesster: Låter ju bra! Faktum är jag kör klädseln nu...får väl se vad som händer!

• CeciliaBa

Nu är det gjort och det gick hur bra som helst!

Svar på tråden Tvätta klädsel till IKEA-soffa?