• Mollen

Erfarenhet av sack n' seat eller liknande?

Jag kollade i bosieboo's katalog och såg att de har en sån där barnstol som man kan ha i skötväskan och sen typ trä på en vanlig stol till småisarna. Har sett att de har en liknande grej på Designtorget. Funderar på om det är något att ha.

Någon som har använt dessa eller liknande? Hur gammalt var ditt barn då?

• Svar på tråden Erfarenhet av sack n' seat eller liknande?
  • Tetran

Köpte en sack n seat för ca 2 veckor sedan. Skitbra! Jättebra att kunna sätta barnet på vilken stol som helst när man tex ska mata.

• spook

Jag undrar också! Och vad är det för skillnad mellan Sack n´seat och In the pocket baby? Tänkte att det kan vara bra att ha någon av dem på resa.

• Ebba Leones Mama

Det verkar som om man kan använda In the pocket baby på fler sorter av stolar. Vi hade en sack n seat när vi reste men den var svår på stolar med breda armstöd, de rundade varianterna.... då var det bättre att bara knyta en sarong runt magen i stolen....om du förstår vad jag menar?

• Månsi

om man samlar streck koder från semper så kan man få en sån

• Esmiso

de är KANON!!! Köpte en när pojken var 5 månader och använder den flitigt!

• Mollen

Tack för input! Jag ska nog ta och investera i en sådan. In the pocket baby är ungefär dubbelt så dyr. Kan den vara så mycket bättre verkligen?

• Dee Why

Var köper man in the pocket baby?

• Luxor

Har sett in the pocket på Designtorget, men finns även på naturkompaniet, div internetaffärer och endel länsförsäkringar butiker. Ska själv köpa en imorgon. Verkar ju hur smart som helst .

• MärtaK

Har in the pocket och den är toppen! Funkar på alla stolar, den andra ska träs över ryggstödet och funkar inte på alla typer av stolar. /M.

• MuminMy

Jag tycker det är lite onödigt eftersom vilket tygstycke strax över 2 meter kan fungera på samma sätt Själv använder jag alltid min bärsjal (även ringsjal fungerar) och det är mycket mer flexibelt, det passar verkligen på ALLA ställen, även typ tåg och bussar

jag har en bildserie i mitt galleri på hur man gör.

En enda solstråle är nog för att driva bort många skuggor. /Franciskus
  • Madicken och Lisabeth

Jag har också haft en sack´n´seat men håller med MuminMy att en bärsjal funkar lika bra om man bara vill att barnet skall sitta stabilt på en stol när man matar och dyl.

Vill man dock att ungen skall komma upp i nivå med andra runt bordet så är Baby Björns extrasits mycket bättre. Den är i hårdplast och man spänner fast den på vilken stol som helst och den lille/lilla sitter i barnstolshöjd vid bordet. Funkar inte att slänga ner i skötväskan dock men tar inte stor plats i bilen...

Svar på tråden Erfarenhet av sack n' seat eller liknande?