• Anonym (Bubblan)

bubblar i magen, tarmarna som gör plats? Gravid tecken `

Jag har molnvärk och ilningar, tror att mensen är på G men ja vet inte.. har hoppats för mycket nu en längre tid men fått minus..

Sen igår har magen bubblar så, som vid hunger men mer bubblande. Den låter och har sig.. Äter gör jag men är hård i magen..

LÄste någon stans att att om man är bubblig i magen så är det tarmarna som förflyttas för att göra plats, om det är en graviditet.

Stämmer det. BIM på tor

• Svar på tråden bubblar i magen, tarmarna som gör plats? Gravid tecken `
  • ajnas

Mja, det jag läst är att tarmarna och matsmältningen fungerar långsammare i början av graviditeten pga hormonerna, vilket kan göra att man bli bubblig och gasig och känner sig svullen över magen.

Önskar dig lycka till!

• tea1982

Njaaaa, visserligen kan vissa gravida bli gasiga i magen men det är ju inte direkt så att tarmarna viker åt sidan för att en fullvikts-bebis ska få plats på en gång. Tarmarna flyttar sig succesivt under hela graviditeten.
    Jag gjorde ett test på bim-2 och fick positivt. E du nyfiken - gör det samma och lycka till !

• sheeba

Jag har BIM i morgon och har samma "symtom" som dig men jag är inte gravid.
    Kanske inte det du ville höra men graviditets symtom och mens är rätt lika, du får vänta och se vad som händer.

• Anonym (Bubblan)

Nyfiken är jag men vill inte få minus..

Jag är inte gasigt fisig, utan det bubblar och har sig bara där inne.. Nej nej, ja tänkte om livmodern växer måste tarmarna flytta på sig väl och kasnek då låter. eller?

Hård i magen är jag, extremt..

• tea1982
    Anonym (Bubblan) skrev 2008-06-17 12:47:38 följande:
    Nyfiken är jag men vill inte få minus.. Jag är inte gasigt fisig, utan det bubblar och har sig bara där inne.. Nej nej, ja tänkte om livmodern växer måste tarmarna flytta på sig väl och kasnek då låter. eller? Hård i magen är jag, extremt..
    Livmodern är inte så mycket större i vecka 3-4 än vad den är i vanliga fall. Säkert kan du vara gravid i alla fall och hoppet dör sist - men det enda sättet att få veta är att testa eller vänta.. analyser av symtpom funkar oftast inte förrän i efterhand.. och oftast känner man mindre som gravid än om man skulle haft mens.
  • sheeba

Jag var aldrig hård i magen i början snarare tvärt om för mig men det är ju säkert olika.
    Tarmarna kan ju bubbla och hålla på ändå fast man inte är gravid.
    Tycker d väntar tills på torsdag och gör ett test, kanske kan du köpa ett och ha hemma har d inte fått mens på morgonen så kör ett test.

• Anonym (Bubblan)
    sheeba skrev 2008-06-17 12:52:23 följande:
    Jag var aldrig hård i magen i början snarare tvärt om för mig men det är ju säkert olika.Tarmarna kan ju bubbla och hålla på ändå fast man inte är gravid.Tycker d väntar tills på torsdag och gör ett test, kanske kan du köpa ett och ha hemma har d inte fått mens på morgonen så kör ett test.
    Ok, Ja va jätte hård i magen sist. Nä det är sant. Alla har det oliak.. Köper test och testar på tor. Mensen kommer alltid på morgonen precis.
Svar på tråden bubblar i magen, tarmarna som gör plats? Gravid tecken `