• MrsNelson

har du arbetsprövat genom af? af vill att jag ska göra det på legohuset i hallsberg...

Jag vill prata med er som har gjort det, hur har det gått till, vad har ni fått göra mm.

Har ni varit på legohuset i hallsberg är jag extra intresserad eftersom af vill sätta mig där men jag känner mig tveksam, dom enda jag vet som arbetsprövat där har varit personer med drog/alkoholproblematik eller med ganska tunga diagnoser på psykiska sjukdomar. Det känns inte som att jag passar in på det, men jag kanske har helt fel?

• Svar på tråden har du arbetsprövat genom af? af vill att jag ska göra det på legohuset i hallsberg...
  • Wilhelm06

Är det inte de som målar dominobrickor typ?...

• MrsNelson

jo, riktigt terapiarbete har jag hört, sortera gem typ eller häftstift...usch om det stämmer kommer jag ju att gå under..
    men jag vet ju inte riktigt så jag frågar här..

• Wilhelm06

Vet en som varit där.. hon led av social fobi och fick därför börja arbetsträna där.

Varför ska du arbetsträna?.. om man får fråga..

• MrsNelson

jag har varit arbetslös länge och på grund av det så är jag deprimerad och då tror dom att det är pga av det jag inte får jobb....

• Wilhelm06

Okej.
    Tycker det låter som en dum anledning..
    Vet inte hur arbetsgivare tänker.. men jag hade nog blivit mer tveksam om jag fått in en ansökan från någon som varit på legohuset (om det stod med).. p.g.a det rykte om folket som är där.

• MrsNelson
    Wilhelm06 skrev 2008-06-17 15:40:42 följande:
    Okej.Tycker det låter som en dum anledning.. Vet inte hur arbetsgivare tänker.. men jag hade nog blivit mer tveksam om jag fått in en ansökan från någon som varit på legohuset (om det stod med).. p.g.a det rykte om folket som är där.
    precis, det är det jag är rädd för, som jag skrev så vet jag bara om missbrukare eller personer med svåra psykiska problem som gått där.
  • Wilhelm06

Jo.. har du tagit upp det med din kontaktperson på AF? De kanske har något förslag.

• Wilhelm06

Något mer förslag ska det stå..

• MrsNelson

jo jag ska prata mer med dom, det bästa är ju helt klart att iallafall få vara på någaot annat ställe.

• MrsNelson

ingen mer som har gjort det?

• catwomen

Hej på dig
    Jag arbetstränar jag med men jag har fått vart på kupoan i hallseberg i 3 månader och nu är jag på myrorna i Örebro. Jag kunde fått komma till legohuset,men jag vill ju göra nåt som lockar mig inte sitta och lägga bitar i en kartong hela dagarna. Är du med i samverkan eller mellan fsk och arbetsförmedlingen??

Jag lider av panik ångest och de har inte hänvisat mig dit för platser . Vem har du på arbetsförmedlingen om jag bara får fråga?? det jag är lika välkommen på andra arbets

• MrsNelson

jag ska inte arbetsträna, jag ska arbetspröva för att se om depression ger med sig av jobb.
    Jag har bara varit i konakt med af, inte fk eller något annat

Svar på tråden har du arbetsprövat genom af? af vill att jag ska göra det på legohuset i hallsberg...