• Calles matte

Tips på semesteraktiviteter?

Nu börjar semestern närma sig med stormsteg och vi har fortfarande inga som helst planer eller idéer för vad vi skall hitta på. Jag känner att det är otroligt svårt att hitta på aktiviteter eller resor som passar alla så jag skulle gärna vilja ha lite tips. Familjen består av min mans 12-åriga dotter som nog åker med på vad som helst bara hon slipper umgås alltför tätt med sin storebror. Min mans snart 16-årige son som är lite mer kinkig när det gäller aktiviteter, helst är det bara hänga ute med kompisarna som gäller. Och sen är det vår gemensamma 1,5-åring och så jag och min man.

Alla idéer emottages tacksamt!

• Svar på tråden Tips på semesteraktiviteter?
  • Calles matte
    Tokfrjant skrev 2008-06-17 14:44:20 följande:
    Bowla, Liseberg eller Gröna Lund, vattenland, äventyrsgolf..
    Liseberg har vi tänkt men det blir inte särskilt speciellt för de stora barnen eftersom de ändå är där minst ett par gånger varje år. Bowla är lite svårt med minstingen och de gånger vi har testat det hittills (lämnat minstingen hemma då) så slutar det alltid med att 12-åringen surar för att hon är så mycket sämre än oss "stora"...

Äventyrsgolf har jag aldrig hört talas om, vad är det?
  • Tokfrjant

Har inte spelat äventyrsgolf men det är ungefär som minigolf fast lite roligare banor och sånt har jag för mig.

• anna li

Leksandssommarland?? Där finns massor av aktiviteter för barn/ungdomar i alla åldrar...

• Calles matte

anna li skrev 2008-06-17 16:22:21 följande:

Leksandssommarland?? Där finns massor av aktiviteter för barn/ungdomar i alla åldrar...
    Tack, skall kolla upp det!
Svar på tråden Tips på semesteraktiviteter?