Vad tycker ni om bubbelbad? Åsikter tack!
Funderar på att skaffa ett hörnbadkar med bubbel/massagefunktioner. Är det något som man tröttnar på efter nån vecka eller vad tror/tycker ni? Synpunkter tack! :)
Funderar på att skaffa ett hörnbadkar med bubbel/massagefunktioner. Är det något som man tröttnar på efter nån vecka eller vad tror/tycker ni? Synpunkter tack! :)
det undrar jag också! :) *lägger tråden i mina favoriter*
Jag är överlycklig att vi köpte vårt bubbelbadkar...
30 000 kronor som är värda minst det dubbla...det bästa köpet vi har gjort.
Det är så underbart att krypa ner och "bubbla"...
Men tänk på viket du köper. Du får vad du betalar för.
Vill du ha tips och råd så hör av dig...
Tips och råd tack! :) Vi funderar på något från IFÖ, har fått för mig att de har bra kvalitet på sina grejer.
Vi köpte vårt från Victory Spa i Stockholm. Tror nog att det har återförsäljare runt om i landet.
Köp ett som cirkulerar vattnet och som har termostat.
Då kallnar inte vattnet så fort och med termostat kan du själv välja vilken temperatur hela ditt bad ska ha.
Väl också att du kan välja vilken nivå du vill ha bubblet, så att det inte bara är av eller på. Det kan bli jobbigt. Med olika nivå kan det komma pyttelite bubblor eller du kan få ett riktigt massagebad.
Vi får bubblor i ryggen, från sidorna och från botten av badkaret.
Sånt ska ni också tänka på, hur mycket bubblor och från vilka ställen ni vill ha det...
Vi har använt vårt bubbelbad jättemycket! Jag tror faktiskt inte vi skulle ha användning alls av ett vanligt badkar :)
För det första har det varit praktiskt eftersom alla 3 barnen fått plats i det, och på vintrarna har vi bastu-myskvällar när ungarna badar och bastar och vi vuxna använder duschen istället, ungarna älskar det!
För att inte tala om hur mysigt det är när vi vuxna får ha det för oss själva, tända ljus och musik och ett glas vin...
Jag skulle ALDRIG vilja byta bort det mot ett vanligt hederligt badkar! Nu vet jag inte vad vi har för sort, det var det billigaste enkla trekantiga bubbelkaret som vi hittade just då :)
Tack för era åsikter! Det blir nog ett bubbelkar här :)
De som jag känner som har bubbelbadkar (och det är ett gäng) använder sällan bubbelfunktionen och när de gör det har de flesta musik i hörlurar samtidigt för att stänga ute ljudet av bubblet...
Sen är det klurigt att få rent i alla rör och gångar.
Så, när det är dags för oss att uppgradera badrummet så blir det det största hörnbadkar vi kan hitta, utan bubbel
Jag gillar det inte. Svårt att rengöra och låter för mycket. Själv föredrar jag ett djuuupt vanligt badkar, där stillheten rår
Ok, tack! Fler?
jag gillar att mitt är stort och djupt.. men har typ aldrig bubblet på för det låter för mkt... Jag lyssnar på radion
Håller med alla som inte använder bubbel. Har själv bubbbbelbadkar, men vi använder väldigt sällan bubbel på-låter för högt=omysigt. Så nästa gång blir det ett djupt härligt stort badkar utan bubbel:)
Vi använder vårt mycket både sommar och vinter.
Det är jätteskönt med massagen!
Det jag tycker låter för högt är när man har på max på både massage och bubbel på samma gång, men det behöver man ju inte ha längre stunder, räcker bra med halva trycket
Barnen älskar det och kompisarna vill hemskt gärna bada när de ska sova över
Någon som har provat ett sånt där ute-spa? Ett större badkar som man har ute.
Vi valde bort bubblet och tog bara jet strålar ist. När jag badar vill jag ha det lugnt och tyst. Men ibland kan det vara skönt med lite massage så därav jet strålar. Bubbel finner jag meningslöst då det bara för oväsende och "ger" mig ingenting.
Vi har precis införskaffat ett sånt till vårt nya hus som blir klart i sep. Westerbergs Norden. Finns i galleriet. Någon som har ett sånt?? Är det bra? Svårt sånt där. Men jag ville ha ett väldigt stilrent badkar och jag tyckte detta var finast