• annaoedvin

Skoda octavia bra/dåligt

Har kikat runt en del på olika kombibilar och har fastnat för skoda octavia 07 eller 08. Vad är era erfarenheter av denna bil?

• Svar på tråden Skoda octavia bra/dåligt
  • Carisma95

Nu har vi en äldre modell (-04) men är jättenöjda!
    Den har inte krånglat alls sen vi köpte den (för 2 års sen).

A stumble may prevent a fall....
  • Emlan81

Vi är inne på vår andra skoda nu...fast denna gången blev det en scout. Vi är jätte nöjda. En bra bil för en "billig" penning om man jämför med saab och volvo.
    Å väldigt väldigt billig i drift!!!!!
    Å har man barnvagn så kan jag ju tillägga att den har störst bagageutrymme. Man får in en barnvagn rakt in.

• Carisma95
    Emlan81 skrev 2008-06-17 16:52:41 följande:
    Vi är inne på vår andra skoda nu...fast denna gången blev det en scout. Vi är jätte nöjda. En bra bil för en "billig" penning om man jämför med saab och volvo. Å väldigt väldigt billig i drift!!!!!Å har man barnvagn så kan jag ju tillägga att den har störst bagageutrymme. Man får in en barnvagn rakt in.
    Hur mycket drar scouten? (Är det bensinare ni har eller)?
  • Fru Sveden

Vi funderar också på att köpa en skoda, men en skoda oktavia RS. (Min sambo vill ha en bil som går lite snabbare. Killar och deras leksaker som de aldrig växer ifrån *Suck* ). Alla som jag prata med tycker att skoda är en super bra bil och de som har den är hur nöjda som helst med den. Man får mycket bil för relativt lite pengar. Köp ingen röd bara för dom är så fula (tycker jag i alla fall )

• Brastad79

Octavian e en kalasbil, haft min RS i över två år utan problem, dags att byta till en ny RS nu

• annaoedvin

Ja det känns verkligen som rätt bil. Står nu i valet mellan en 08 för 170 tusen eller en 07 för 130 tusen.. Och sen måste vi köpa en dragkrok till.. Någon som vet vad en sån kostar kanske =)?

• petzl

Har själv en Octavia I (99-05). De har fått väldigt bra kritik. Mycket bil för pengarna osv. Är själv jättenöjd med den. Octavia II (05 och framåt) har jag inte fått testa än men biltidningarna tycker att den börjar kosta mer nu, det är inte längre det självklara budgetvalet. Men som sagt, det är bara vad jag läst. II:an är ju mycket snyggare än I:an, det är ju ändå ett plus i kanten.

• Carisma95
    annaoedvin skrev 2008-06-17 18:01:34 följande:
    Ja det känns verkligen som rätt bil. Står nu i valet mellan en 08 för 170 tusen eller en 07 för 130 tusen.. Och sen måste vi köpa en dragkrok till.. Någon som vet vad en sån kostar kanske =)?
    Jag sa (lite fint) inför säljaren; "- Synd att den saknar dragkrok"....
    "- Inga problem, det fixar vi", sa han och slängde på det utan kostnad. Tänk på att de har marginal på "startpriserna".
  • Rabarbapuppa
    annaoedvin skrev 2008-06-17 18:01:34 följande:
    Eftermontera dragkrok, blir sisådär 7 till 12 tusen... lite beroende på vad det gäller och var.

Se artikel:

www.vibilagare.se/reportage/eftermontera-dragkrok-fa-ratt-pris-35211
Svar på tråden Skoda octavia bra/dåligt