• mintchocolate

Frisören rakade mormors haka!

Min mormor berätta något för mig häromdagen och jag har för mig att hon berättat det förut, så det var väl ett tag sedan det hände.

Hon har några hårstrån som sticker ut på hakan som hon skulle ta bort på salong.
    Jag vet inte om hon berättade detta för frisören eller om hon såg hårstråna, men hon sa i alla fall till mormor att hon kunde raka bort dem. Mormor sa nej och förklarar att hon ska göra det på slaong, men frisören är envis och säger att hon inte behöver göra det på salongen och rakar bort dem i alla fall. Så mormor fick stubb där istället!

Mormor kan vara för snäll ibland och inte säga ifrån, så hon betalade säkert för klippningen, tackade och gick hem. Sedan bytte hon frisör.

Poängen är ju att man inte kan göra så! Om kunden säger nej får man ju respektera det! Jösses!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-06-17 17:38
    "berättade", menar jag. Irriterande när jag ser fel i mina egna inlägg.

• Svar på tråden Frisören rakade mormors haka!
  • Me o Mike

haha. Ja fy va respektlöst.. Och det är säkerligen lite känsligt också för en kvinna som har "skäggstrån"!

Bra att hon bytte frisör iaf!

• mintchocolate

Ja, verkligen idiotiskt och respektlöst!

Den nya frisören sa givetvis att man inte kunde göra så och tyckte inte det var klokt!

• Tokitoj

Förlåt mig, inte meningen att vara okänslig men jag blev full med fniss av historien...

• mintchocolate
    Tokitoj skrev 2008-06-17 17:38:31 följande:
    Förlåt mig, inte meningen att vara okänslig men jag blev full med fniss av historien...
    Ingen fara, förstår det.
  • Bellsam

Mycket dålig stil! Det bästa man kan göra i detta fall är väll att byta frisör och även tala om för den gamla frisören varför man byter. Då kanske de lär sig att lyssna lite mer på sina kunder.

• Tokitoj

Jag undrar varför frisören kände sådan iver att raka mormor på hakan??? Man brukar ju sällan vilja göra nåt som det inte bes om...och om frisören ville vara snäll och bespara mormor utlägg för att gå till ytterligare en salong så kunde man väl åtminstonde ha noppat bort stråna?

• mintchocolate
    Bellsam skrev 2008-06-17 17:42:42 följande:
    Mycket dålig stil! Det bästa man kan göra i detta fall är väll att byta frisör och även tala om för den gamla frisören varför man byter. Då kanske de lär sig att lyssna lite mer på sina kunder.
    Ja, det var riktigt dålig stil! Hon går ju och klipper sig billigt för sin lilla pension, så man kanske inte kan räkna med den bästa frisören då, men de ska väl i alla fall lyssna på sina kunder!
    Frislren hon har nu är också ganska billig, men hon verkar i alla fall bra.
  • mintchocolate
    Tokitoj skrev 2008-06-17 17:48:26 följande:
    Jag undrar varför frisören kände sådan iver att raka mormor på hakan??? Man brukar ju sällan vilja göra nåt som det inte bes om...och om frisören ville vara snäll och bespara mormor utlägg för att gå till ytterligare en salong så kunde man väl åtminstonde ha noppat bort stråna?
    Förstår inte heller det!
    Ja, noppra är mycket bättre än att raka, det håller jag med om. Även om ett nej är ett nej.
Svar på tråden Frisören rakade mormors haka!