• NeA 84

behöver många tips på billig semester för 1vuxen och två små barn!!!!!

jag skulle vilja hitta på nått med barnen nu i sommar, dom är två pojkar, 6 och 2½år gamla.
    men grejen är att jag har inte alltför mycke pengar...som vanligtFundersam
    nån som har tips på roliga ställen man kan åka till eller roliga saker man kan göra. vi behöver inte vara borta en hel vecka, utan över dagen eller en helg bara.

snälla hjälp mig komma på nått billigt men roligt för ungarna!

Adam 02 Gabriel 05
  • Svar på tråden behöver många tips på billig semester för 1vuxen och två små barn!!!!!
  • Tecken

Att campa och bo i stuga är rätt billigt. Finns runt om i hela landet. Tåg är också rätt billigt, på en del sträckor, särskilt för barn.

• NeA 84

hmm...men frågan är...vart ska man åka då kanske? har typ aldrig vart på semester i hela mitt liv. så är inge bra på de här

Tecken skrev 2008-06-17 18:18:45 följande:
    Att campa och bo i stuga är rätt billigt. Finns runt om i hela landet. Tåg är också rätt billigt, på en del sträckor, särskilt för barn.
    Adam 02 Gabriel 05
  • NeA 84

vi bor i skaraborg, å jag har tyvärr inget körkort än.

Adam 02 Gabriel 05
  • Pyret 78

djurparker. barnen är ju inte så stora än. de kräver inte så mkt. packa en stor picknick-korg och ta cyklarna ut i skogen och lek en hel dag. uppskattas....

• Lena

Stenåldersbyn utanför Falköping kanske kan vara något.
    Eller kanske en cykelsemester om ni har cyklar och ett tält. Då kan ni cykla ut i naturen, kanske till någon sjö och tälta där och sen vidare nästa dag under en långhelg. Det blir ett stort äventyr om man itne är van vid det.

• Pyret 78

SOMMARLAND!! den yngste går ju in gratis om han är under 1 m. mösseberg i falköping mysig natur och lite djur att kolla på. minizoo i tibro. oj vad mkt djur det blev nu. en glass i hamnen i hjo funkar fint också. tälta vid viken om det är fint väder.

från en skaraborgare till en annan

• NeA 84

tack! forntidsbyn hade jag inte ens tänkt på! inte musseberg heller. det kan man ju göra en weekend av ju!
    ska kolla upp de direkt.

Lena skrev 2008-06-17 18:28:44 följande:
    Stenåldersbyn utanför Falköping kanske kan vara något.Eller kanske en cykelsemester om ni har cyklar och ett tält. Då kan ni cykla ut i naturen, kanske till någon sjö och tälta där och sen vidare nästa dag under en långhelg. Det blir ett stort äventyr om man itne är van vid det.
    Pyret 78 skrev 2008-06-17 18:29:24 följande:
    SOMMARLAND!! den yngste går ju in gratis om han är under 1 m. mösseberg i falköping mysig natur och lite djur att kolla på. minizoo i tibro. oj vad mkt djur det blev nu. en glass i hamnen i hjo funkar fint också. tälta vid viken om det är fint väder. från en skaraborgare till en annan
    Adam 02 Gabriel 05
  • NeA 84

har ni mer tips...så ös på bara!

Adam 02 Gabriel 05
  • NeA 84

mer tips kanske?

Adam 02 Gabriel 05
  • MajaLarsson

sommarland är toppenkul för ungarna, mina som är i samma ålder älskar det stället! man kan bo i stuga på deras camping, helt okej priser, särskilt på lågsäsong! Om Gabriel är under 1 meter bor han gratis i stugan oxå.

Kolla upp campingar oxå! Billigt och roligt för barnen så länge det finns en lekplats! Vi ska bo i Hjo nu i midsommar och det finns kanske inte supermycket att göra men bra lekplatser, minigolf i parken, man kan titta på båtar i hamnen osv..
    Eller åk ut till visingsö!

• mia maria

Campingar o djurparker eller sommarland!
    Att tälta är billigt, o på campingar kryllar det oftast av ungar o aktiviteter!

Jag o sonen (nu 4 år) har tältat både förra året, samt förrförra när han var 2, o det har gått jättebra! Har då varit till Eskilstuna Zoo, Leksands Sommarland samt Tomteland, men det ligger ju lite långt från er kanske...Men om Skara sommarland ligger nära så åk dit!  

Svar på tråden behöver många tips på billig semester för 1vuxen och två små barn!!!!!