• mammaangelica

är i vecka 22 och känner inga sparkar är det nått fel?

hejsan! jag är i vecka 22 och känner inga sparkar direkt utan bara lite dunk som jag har fått höra att det är min puls m.m! vill verkligen känna sparkar nu kan nått vara fel? blir så orolig när man hör alla andra känna sparkar när dom är i vecka 17 tex men inte jag :S finns det nån som har likadant som mig vore kul och prata me den lite :) kram

• Svar på tråden är i vecka 22 och känner inga sparkar är det nått fel?
  • PetraMunchen

Eh? Vänta 4 veckor, känner du inget då så kan du kanske börja oroa dig. Har du kakan i framvägg eller bakvägg? Sånt kan påverka. Själv kände jag inget nämnvärt förrän framåt v 25. Dock nu i vecka 39 önskar jag nästan han skulle vara lite lugnare. För han sparkar så jiddra hårt ibland!

• Nericia

min bm sa att i vecka 24-25 borde man ha börjat känna sparkar. jag börja känna i v 26. så jag skulle vilja säga att nä det är inte konstigt. men känner du oro så ska du tala med din bm.

Bf 11 september. (på min födelsedag)
  • Louise 77

Tror inte att du behöver vara orolig, alla känner sparkar vid olika tidpunkt, det beror också på var i livmodern som bebisen är fäst.
    Det där lilla dunket kan också vara sparkar, man känner ju inte sparkarna så väl den första tiden. Är det ditt första barn så vet du ju inte heller hur det ska kännas.

Jag kände sparkar då jag var i v 21 och det var liksom som en pytte liten rörelse, det liksom bara fladrade till och sen så var det borta en stund.

• 1 och 1 är 3

jag kände inga riktiga sparkar förän runt v 24 tror jag, innan dess var de mest lite fladder... som en fisk i magen liksom...

• mammaangelica

hejsan..tack för alla svar blir lite mindre orolig nu iaf :P jag får vänta lite till och se fall jag känner nått annars får jag ta upp det me min bm.

• mammaangelica

om det finns fler förklaringar till det lilla dunket eller nån som inte heller känner sparkar så får ni gärna skriva till mig oxå :)

• Virrpirr

Jag kände inga sparkar förrän vecka 24, det är så olika det där.

Har en kompis som knappt kände en spark under hela graviditeten..

• MCL

Nej, jag säger som de andra - ligger bebisen och sparkar inåt så känner du den inet heller så mycket. Min ligger oftast inåt, men sparkar en del mot bäckenet, så därför känner jag. Moderkaka i framvägg, som ajg har, gör ju att många av de sparkar som skulle nå magen hamnar i moderkakan i stället. Lycka till!

• Carinamamma84

Jag har livmodern i Bakvägg och jag började känna sparkarna i vecka 12-13.
    Se efter om inget hra kommit så ring Bm eller Förlossningen.
    Lycka till

• Granada

Jag har en nattuggla till bebis. är i vecka 23 och känner endast mitt i natten. Vid UL i vecka 20 lâg den i sätte men nu tror jag den vänt sig för jag känner mer sparkar uppât. Innan var det som om den stampade pâ urinblâsan och de kändes knappt alls. Var ocksâ lite orolig dâ jag kände tidigare med 1:an tills jag en natt vaknade vid 2:00 och dâ var det full fart och är fortfarande vid samma tidpunkt

• mammaangelica

okej :) får hoppas det kommer snart då..men hur vet man fall livmodern ligger i fram eller bak vägg? fick aldrig veta det på ultraljudet. kram

• tettintott

Min moderkaka ligger i framvägg och då känner man oftast inte sparkar förrän senare, så antagligen ligger din också i framvägg.

Jag började känna tydliga sparkar förra veckan (var i v 27 då) så jag skulle inte oroa mig för mycket om jag var du, dessutom ligger min lille pojk väldigt långt bak ofta. Känns det oroligt så kan du ju gå till din bm och lyssna på hjärtljuden, står kanske i hennes papper också hur din moderkaka ligger.

• mammaangelica

mm jag ska dit den 8 juli och lyssna på hjärtat å så..får väl fråga lite mer då, det är bara vänta å se då:P

• Flickan 1979

Jag kände ingenting förrän jag var i vecka 24. Inte ett endaste litet fladder. Jag började nog känna tydliga sparkar först i vecka 26-27.

Svar på tråden är i vecka 22 och känner inga sparkar är det nått fel?