• Englavakt

Rosenrot vid graviditet. Farligt??

Hej!
    Jag hoppas att nån kan hjälpa mig. Jag har ätit rosenrot ett tag nu eftersom jag har varit så stressad på senaste och därav (troligtvis) fått flera mf.
    Nu är jag gravid igen och undrar därför om det är farligt att äta Rosenrot i kombination med graviditet?

• Svar på tråden Rosenrot vid graviditet. Farligt??
  • Beckah82

Vänta u... läste igen... du har redan fått missfall? och käkat Rosenrot...?

Tyvärr men mest troligt har du fått missfall på grund av rosenroten!

♥ Mamma till Victor 980815 och Alvin 070705 ♥ busig.sida.nu
  • Englavakt

Nej, efter senaste missfallet så började jag med rosenrot eftersom jag vart så pass stressad. Bara ätit det i 14 dagar eller nått. Plussade idag på bim-3 så bebben/bebbarna har ju inte kunnat få i sig det ännu..
    Tycker det är lustigt att det inte står något på asken.. Hur vet du att detta med att dem framkallar mf är sant?

• ihärdig

Lugn och fin nu. Man kan inte bara ogrundat säga att det kan orsaka missfall. Men ät inte mer Rosenrot i alla fall, det finns antagligen ingen tillförlitlig forskning gjord som säger att gravida kvinnor kan äta det riskfritt. Och nej, bebisen har ju ingen direktförbindelse med ditt blod i dagarna, så det bör ju inte vara någon skada skedd. Hoppas du får gå tiden ut nu!

• Englavakt

ihärdig: Tack för dina lugnande ord! Ska inte ta dem mer, men är orolig att jag ska känna mig sådär otäckt stressad igen och få mf pga det.. uffa..
    Får nog ta och prata med BM igen i veckan!

• ihärdig

Jag vet inte varför du är stressad, men jag rekommenderar starkt att du snarast inhandlar en cd-skiva och en bärbar cd-spelare så att du kan stoppa lurar i öronen liggandes i sängen, och göra AVSLAPPNINGSÖVNINGAR. Därigenom ges du redskap (om du får tag i rätt skiva) att hantera stressen i vardagen. Alltså inte lull-lull eller hokus pokus, utan helt normala avslappningsövningar för att nå ett bättre mentalt tillstånd. Man använder det mycket inom sport och idrott för att lära sig varva ned och fokusera, koncentrera sig. Det är mitt råd. Jag vet själv att det är mycket effektivt, om stressen kommer sig av att du har mycket runt om dig. Hej hopp!

• Englavakt

ihärdig: Har gått på mindfullness i 7 veckor och har därigenom fått köpa en skiva med flera olika meditationsövningar på. Jättebra för kropp och själ.

• ihärdig

Braaaa!!! Duktig kicka ;) Ett ex från min tid som skytt: fysisk och mental avslappning och fokusering kan efter träning nås genom en sådan enkel sak som att knyta handen och slappna av. Tror säkert att minfullness är en god hjälp också!

• Englavakt

ihärdig: Jodå, mindfullness funkar jättebra. Man fokuserar på andningen och blir medveten om sin kropp, utan och innan, och på saker runt omkring. Man ska lära sig att leva i nuet och inte fundera så mycket på det som varit eller det som ska komma.

• Sandra och Frippe

men va?...det åt ju jag då jag försökte bli gravid för att pigga upp kroppen typ!Öka sexlusten och allt det där.=O)
    Och det andra som jag har på tungan men inte får fram som ska hjälpa för tex ryggmärgsbråck på bebisen.

Svar på tråden Rosenrot vid graviditet. Farligt??