• skrållan1978

mensvärk när slemproppen går?

v38, slemproppen gått sen i går, kommer massor när jag torkar mig, idag har jag dessutom kraftig mensvärk o mkt sd, e det vanligt att man får mkt mensvärk när proppen går eller kan det vara ngt i startgroparna??? menvärken känns ungefär som man ska få en super mens e lite värre än vanlig mensväk o känns även lite i lår o svank.

• Svar på tråden mensvärk när slemproppen går?
  • kodoktorn

Det låter som om det är ngt på g.
    Jag hade ont i låren, ljumskarna och ryggen - som mensvärk efter att slemproppen gått. Några timmar senare satte värkarna i gång.

• wickan82

Det är nog på G låter det som... när min propp gick så fick jag som jätte ård mensvärk..
    har du värkar nu?

• skrållan1978

ÅHHH hade du, ja min mensvärk kom i gårkväll liite smygande men har sovit huffsat i natt, vaknade vid 4 o skulle kissa då kom den en klump slemmis i toan o efter det så kom mensvärken i gång känns lite i svanken som tryckande o lite i låren o drar i ljumskarna lite molar som om man ska få mens preciiis, dessutom e bebisn rätt vild=/
    är lös i magen oxå...
    känner du igen ngt av det????? hur såg din slemmis ut????
    Mine e geleaktig, genomskinlig o kommer lite så fort jag torkar mig, e lite rosaaktig medn inget färskt blod i.

• skrållan1978

kodoktorn. hur många timmar tog det förresten från mensvärk till riktiga värkar????

• skrållan1978

molar som sjutton långt ner i magen

• wickan82

Du kommer nog ha en bebis inom kort

som du beskriver så hade jag likadant...på morgonen, jag låg ner i sängen å kände attt jag fick så ont i magen så jag var tvungen att gå på toa... å då kom proppen... lite rödblodig å slem..
    alla slem proppar ser olika ut den kan vara vita röda gula bruna...
    från att min propp gick så tog det 25 timmar sen var hon född.
    låg hemma på soffan hela torsdagen... började klocka värkarna lite framåt middan... å ringde karln att han fick komma hem.... vid 18 så var dom täta så vi åkte in vid 20 så äär hon född fredag morgon 09:09..

• skrållan1978

wickan82: okej, det låter ju bra=)) fick du värkar direkt o hur kändes dem? mitt känns inte som regelrätta värkar, men som värsta mensvärk + sd typ, dessutom lööööös i mage=/

• Linnea Mark

ska man ringa till förlossning när proppen går? eller ska man vänta på att det gör ont var tredje eller femte minute sen ringer man? och om vattnet inte gått,hur gör man då? massa frågor jag har i huvudet,dumma frågor,men jag måste få fråga juh

Svar på tråden mensvärk när slemproppen går?