• Squatinidae

Ensamstående och inget kontaktnät

Är det fler som är ensamstående och inte har någon alls att umgås med? Släkt och/eller vänner

Är så ledsen för min dotters skull som har en mormor, farmor och farfar men ingen av dom finns där för henne..

Hade varit kul om vi kunde pigga upp varandra när det känns tungt!

• Svar på tråden Ensamstående och inget kontaktnät
  • Centrumhets

jag skrev nyss ett inlägg här men kopplades ner från internet samtidigt så det försvann verkar det som :/
    Jag är i alla fall ensamstående med en son på 4 år. Vi bor i en liten håla så vi har ju inte precis många att umgås med. För det mesta är det bara vi två här hemma.
    Önskar ibland att sonens mormor kunde visa lite mer intresse, men hon verkar prioritera annat.
    Sonen har ingen kontakt med varken pappa, morfar, farmor eller farfar...

• Squatinidae

Ganska likt vår situation då, just dotterns mormor hade jag större förväntningar på men hon prioriterar också annat och förstår inte varför hon skulle hjälpa till eller umgås med sitt barnbarn. Min dotter har kontakt med sin pappa, men det är lite när han vill och orkar..

Vart i landet bor ni? Vad brukar ni göra om dagarna?

• Centrumhets
    Squatinidae skrev 2008-06-18 11:23:25 följande:
    Ganska likt vår situation då, just dotterns mormor hade jag större förväntningar på men hon prioriterar också annat och förstår inte varför hon skulle hjälpa till eller umgås med sitt barnbarn. Min dotter har kontakt med sin pappa, men det är lite när han vill och orkar..Vart i landet bor ni? Vad brukar ni göra om dagarna?
    Bor i Gamleby som ligger ett par mil norr om västervik. (norra småland alltså) Var bor ni då?
    Jadu, vad gör man om dagarna? hehe.. Jamie är på dagis mellan 9-14, själv sitter jag framför datorn och väntar på att tiden ska gå ungefär. vad gör ni om dagarna då? Bor?
  • Squatinidae

Svarar i din inbox istället

• Bobby77

Tjaba...! Ok, men det står inte nånstans var du bor?? Bor du i Sthlm? Min situation är väl att man har lite mer kontakt med familj och så.. men skulle gärna ha ett större kontaktnät, man känner sig ensam ibland.. med få nära vänner... Kram på dig!

• Fyra Mirakel

Jag är visserligen sambo men har inget störrekontaktnät för det, får man vara med ändå kanske ?

ღ Elin060420 ღ David940103 ღ Michaela950914 ღ Saga080402 ღ
  • Squatinidae

Välkomna Bobby77 och Fyra Mirakel!

Jag bor i skåne men man kan ju ändå stötta varandra!

Alla är välkomna !

• hymafr

Man kan få många nya kompisar genom barnen, men det brukar ta tid att bygga upp en sådan relation.
    Sen beror det ju på om man vill ha en relation som påminner om den man kan ha med en syster, eller om det räcker med någon som kan ställa upp som barnvakt ibland (och som man själv också hjälper vid behov).
    Leta i lekparker eller på dagis.
    Gå med i föreningen "Makalösa Föräldrar".
    Kontakta pensionärsföreningar och fråga om det finns någon som saknar ett "barnbarn". Finns många äldre som inte fått egna barn/barnbarn eller som bor långt bort från sin släkt.

• sandras sötisar

Här är en till.Är ensammstående med 3 barn.Mellanpojken bor deltid hoss mig.Jag har absolut inget nätverk alls.Vi är själva hela dagarna jag och barnen,Det underlättar inte mer när jag inte ens har körkort.Man har ingen och prata med och ingen att umgås med.När jag går till lekparken ser jag jämnt mammor som ser ut och ha så trevligt.Så jag förstår precis vad du menar ts.

Svar på tråden Ensamstående och inget kontaktnät