• Curlingmorsan

Tips på aktiviteter i Stockholm där man får ta med sig hund?

Ska till Stockholm i juli för en säljträff och funderar då på att ta med familjen. Någon som vet om det finns några utflyktsmål som passar för småbarn (1½ och 3½år) där man får ha med sig hund? Har en liten valp som vi inte kan lämna ensam.

Ebba & Felix mamma
  • Svar på tråden Tips på aktiviteter i Stockholm där man får ta med sig hund?
  • tintilar

Det är ganska svårt faktiskt. Just inne i stan är det ganska mycket förbud i parker och sånt känns det som (men det kanske bara är jag som tycker?). Bor själv utanför Sthlm men vi drar oss alltid bortåt när vi gör saker. Har alltid hunden med oss vad vi än gör, i princip.

Djurgården är rätt fint att promenera på. Kanske ta med sig picknik och sätta sig på ngt fint ställe. Så små barn har kanske inte ut så mycket av att gå på museum eller liknande, ändå.

Var jag du så skulle jag bara uppleva stockholms fina delar, nära vattnet, kanske åka färjan (det tror jag absolut att man får göra med hund), köpa glass och ta det lite som det kommer.

• tintilar

Jo, det får man säkert på de flesta ställen men jag verkar ha gjort fel val de få ggr jag varit inne.

• Tecken
    Curlingmorsan skrev 2008-06-18 16:22:43 följande:
    Va får man inte ha hundar i parkerna i centrala stan?
    För att de kan bajsa där. Och skrämma bort semesterfirande brats.
  • Curlingmorsan
    Tecken skrev 2008-06-19 08:21:13 följande:
    För att de kan bajsa där. Och skrämma bort semesterfirande brats.
    Oj ja man måste ju tänka på de stackars bratsen ;)

Här i Göteborg har vi ju tex Slottskogen dit man får ta med hund och på Borås djurpark som inte ligger så långt bort får man oxå ha med sig hund. Men hundar är ju inte välkomna varken på Skansen eller Kolmården. Näe det lutar nog åt att vi hoppar över Stockholm i sommar.
    Ebba & Felix mamma
Svar på tråden Tips på aktiviteter i Stockholm där man får ta med sig hund?