• gnetis

Hatar att amma öppet, någon som testat amningsfilten?

Vill inte sitta inne på fiket och visa upp mina fula tuttar, måste dessutom sätta dit amningsnappen och då känns det som om alla ser mig.
    Fick tips om en amningsfilt, är det någon som testat den och ´fungerar den bra?
    www.byjezz.com/ Ser ju bra ut iallafall.

• Svar på tråden Hatar att amma öppet, någon som testat amningsfilten?
  • Papayia

HAr inte testat filten. Men har du testat en bra amningströja (jag gillar boobs tröjor) Och ev en tunn bomullsfilt över axeln? Jag tycker det funkar bra med de tröjorna, lätt att amma diskret och sen kanske filten är bra om du ska pilla på en amningsnapp...

Mamma till Alex
  • gnetis

Nej jag har inte testat deras tröjor, har en från HM men tycker inte att den funkar alls. Problemet med filten över axeln är att den lätt halkar ner.

Ingen som testat filten?????

• Turran

Jag vill tipsa om att ha ett stretchigt linne under toppen/tröjan. Då kan man dra upp tröjan och dra ner linnet - därmed visar man nästan ingenting Dessutom slipper man att köpa amningströjor (jag hittade aldrig några som var snygga).

• PernillaB

Har inte heller testat filten. Men vid de tillfällen jag känt mig obekväm att amma öppet har jag använt en stor väldigt tunn sjal som är lätt att lägga över bebis och båda axlar. Billigare än specialfilt...

• s0nia

Jag har inte heller testat filten. Men jag tycker att den verkar mycket bättre än att använda en vanlig filt. Den sitter ju kvar och om du använder ammningsnapp så är den ju säkert super! Plus att om du ska ha fler barn så går den ju att använda med dom också utan att du behöver oroa dig över att den inte passar längre. För kläder kan ju bli både för små och för stora.

• Missred

Jag har en amningsfilt men har inte använt den, testade hemma men tyckte det var krångligt då man inte ser bröstet. kanske kan vara bra senare....får se om jag kommer använda den.

• Elyelle

Mina kompisar har testat en sadan har (inte av just detta market - det finns en massa olika marken, som saljer liknande modeller) http://www.modestmums.com/  och de har gillat den. I och med att det ligger en skena langs med overkanten, kan man se bebisen, medans man anda doljer det mesta fran omgivningen. Sag en mamma amma med ett sadant har amningsfilt pa kopcentret och jag kunde inte se nagot alls nar jag gick forbi - oppningen var sa liten anda.

• Nina 77

Tar han flaska? I så fall kan du ju pumpa ut och ta med till fiket, lägg flaskan i en liten påse med en isklamp så håller det ju länge :). Själv ammar jag ibland på fiken och ibland ger jag ersättning (men det är ju inte alla som vill det). Tycker med det kan kännas lite obekvämt.

• bettyblue

Denna har jag www.bebeaulait.com/

Trivs valdigt bra med den och ar val samma princip som amningsfilten du fragade om.

• Pixxxy

Köp en billig sarong istället och knyt om halsen - perfa!

Sebastian [080301]
  • ruffe4

Vad dom hittar på, en specialfilt.. vad är det för fel på en vanlig liten fint? Man visar ju absolut inget med den heller, kan ju till o med gömma bebben under den

• Elyelle
    ruffe4 skrev 2008-06-19 22:18:57 följande:
    Vad dom hittar på, en specialfilt.. vad är det för fel på en vanlig liten fint? Man visar ju absolut inget med den heller, kan ju till o med gömma bebben under den
     Inget fel med en vanlig filt, men i en viss alder borjar bebisen dra i den, sa da fungerar den inte langre.
  • sara lois

Jag har känt lika dant.
    Har inte provat någon filt, känns för mig som ett lite onaturlig element.. Nåväl det där känner man ju själv om man tycker är fint och så.

Jag har gillat mina halsdukar och scharlar. De är så pass långa att de inte bara glider av och bebisen inte kan dra undan dem. Och en del av min outfit

• Hassselbacken

Varför inte bara sy i en knapp och en ögla på en vanlig bäbis filt??? Måste vara mkt billigare?

• Bobbenn

Sy en egen, billigt och bra

Azaah är här! Vår egyptiska prinsessa. Ommi bethabeni aboya behebeni
Svar på tråden Hatar att amma öppet, någon som testat amningsfilten?