• Knytis

Oregelbundna hjärtslag på bebisen, v37. Ngn annan?

Var hos BM nu på förmiddagen och efter att ha lyssnat på bebisens hjärta länge så sa hon att de var oregelbundna samt att det var dubbelslag ibland.
    Jag har fått en tid på Östra Sjukhuset i eftermiddag för CTG...
    Någon annan som varit med om det, hur gick det för er?
    Usch, är så orolig!

• Svar på tråden Oregelbundna hjärtslag på bebisen, v37. Ngn annan?
  • Doris6

nej men förstår om du är orolig!
    Lycka till!

• Trixabus

Knytis: har inte varit med om det, väntar mitt första barn (V 30+3). Jag håller tummar och tår för er båda,

Kram och lycka till!

• Knytis

Tack, vad snälla ni är!
    Jag försöker hålla mig lugn till kl.15 då jag ska till doktorn, vill ju inte stressa upp mig i onödan...Men det är lite svårt.Tack för er omtanke!

• Tifastar

Jag har inte varit med om det men däremot föddes mitt barn med ett allvarligt hjärtfel... men han hade kanon bra hjärtslag under graviditeten.

Så då kan det säkerligen vara så att din bebbe inte har något fel trots att slagen var oregelbundna. Hållar tummarna för dig/er.

Vi opererade våran lille kille på Östra för precis 6 veckor sen idag. Dem är verkligen duktig på hjärtan där =)

• Knytis

Tifastar: Hoppas att operationen var lyckad och att er kille kommer att bli helt frisk! Min storasysters gosse hade också hjärtfel och opererades när han var två år, han är idag ett aktivt charmtroll på 6 år och lider inte alls av hjärtat längre.
    Hoppas det blir detsamma för er!

• Tifastar

Första op gick bra =) Vi har minst 2 kvar men vi får iaf vara hemma över sommaren.

Jag tänker på dig och håller tummarna idag. Berätta gärna här hur det gick. Kram

• Knytis

Puffar... Ingen som varit med om detta?

• Pnyxtra77

Japp, var precis med om det, förra veckan, v. 35. BM hörde extraslag, hon gjorde CTG oxå, men det var tydligen normalt. Men blev superorolig förstås. Fick tid för UL redan dagen efter då en läkare tittade och lyssnade på hjärtat, och då såg allt bra ut. Inga extraslag under ca en timmes tid. Så försök att inte oroa dig, det är väldigt sällsynt att det faktiskt är ngt fel.

• Knytis

Pnyxtra77: Tack det gör mig lite lugnare!!

• Pnyxtra77

Berätta hur det gick sen!

• mancora

Jag hade både oregelbundna och snabba hjärtljud (180) på min bebis under ett tillfälle i v 31. Jag var supernervös när jag fick tid till antenatalen. Efter en veckas pina visade kontrollen normala hjärtljud och allt såg superfint ut. Läkaren sa till och med att jag väntade en "ovanligt normal bebis". Han sa att oregelbundenheten hos BM antagligen berodde på att bebisens hjärtljud påverkades när jag andades. Lycka till på kontrollen, som jag hoppas också visare en "ovanligt normal bebis". Det är så skönt efteråt när man får reda på att allt är ok.

• tezzi

ja är nu i v 36. var hos mvc för 2 v sedan å då hade min lille krabat oxå oregelbundna hjärtslag, fick gör ett ultraljud på hjärtat dagen efter plus ett ctg å allt såg jätteint ut.
    Till mig sa de att det kan var ganska vanligt att det gör det.
    Lycka till på kontrollen.
    kramar

• Knytis

Tack för era inlägg!
    CTG och UL visade att det var ett friskt och starkt hjärta om slog. De sa att ibland har bebisarna oregelbundna hjärtslag, precis som oss vuxna, och det är inget farligt.
    Så skönt!!
    Tack igen för omtanken!

• Buttelina
    Knytis skrev 2008-06-21 18:56:30 följande:
    Tack för era inlägg!CTG och UL visade att det var ett friskt och starkt hjärta om slog. De sa att ibland har bebisarna oregelbundna hjärtslag, precis som oss vuxna, och det är inget farligt.Så skönt!!Tack igen för omtanken!
    åh, vad skönt för dig
  • La Panza

Jag var med om precis samma sak förra veckan. Var då i vecka 37 och BM upptäckte dubbelslag var tionde slag och ringde till Östra som skulle ta emot mig nästa dag. Den natten hade jag en otrolig ångest och jag var övertygad om att bebisen antingen skulle dö eller få ett allvarligt hjärtfel. Väl på Östra fick jag samma lugnande försäkran som du fick (inget fel på hjärtat, inget ovanligt med dubbelslag - det rättar oftast till sig), men när vi kom ut ifrån undersökningen släppte alla spänningar från natten och jag började storböla. Är fortfarande lite skakad, har haft en toppengraviditet och har varit väldigt lugn och cool, och så åkte man på det här. Kommer nog inte att kunna njuta av resterande graviditeten på samma sätt nu när man har blivit så medveten om att man inte kan garanteras en frisk bebis...

• Knytis

La Panza - Jag vet att det är svårt men försök att lita på läkarna och njut av den sista delen av graviditeten.
    Det kommer att komma en frisk liten bebis och då har du oroat dig i onödan och kommer att ångra att du inte tog till vara på den sista tiden som gravid. För även om det finns en massa att oroa sig för så är det ju ändå underbart att vara gravid med all förväntan man har.
    Jag har full förståelse för hur du känner men du tjänar på att tänka positivt. Lycka till med allt!

• Pnyxtra77

La Panza: Kände oxå precis som du. Men nu har jag försökt släppa oron, men visst kommer den tillbax ibland. Säger som Knytis - lita på läkarna!

• Cazi

min son hade extraslag vid två tillfällen hos BM. andra gången fick jag åka till spec.mvc och kolla med ctg. det visade även extraslag där, men läkaren tyckte inte att det behövdes göra något extra ul med tanke på att det var så vanligt. sen sista gången hos bm var dom borta. i dag är lillkillen 16 månader och extaslagen har aldrig hörts utanför magen.

• La Panza

Knytis & Pnyxtra77 - ni har helt rätt i att jag ska sluta oroa mig! Jag vet ju att läkarna inte säger att man inte behöver vara orolig om det inte är så, behövde väl bara höra det några gånger. Och Cazi, vad skönt att höra att extraslagen försvann för din bebis på slutet - ska tänka på det när jag börjar tänka negativa tankar!

För övrigt är det en livlig rackare som huserar därinne, den rör sig just nu, kan se ben/fot som trycker ut på högersidan av magen. Jag är så kär i min bebis, ska fokusera på den känslan istället.

Tack!

Svar på tråden Oregelbundna hjärtslag på bebisen, v37. Ngn annan?