Vardagstips för ensamstående med bebis
Jag har en snart två veckor gammal son och fram tills nu har jag bott hos mina föräldrar och de har sedan bott hemma hos mig. Jag har alltså bara behövt fokusera på att ta hand om sonen och fått mat, disk, städning, handling ordnat utan att behöva tänka på det själv.
Nu ska även min syster som jag bor med bort under resten av veckan och det är dags för mig och sonen att klara oss själva vilket inte känns både lite spännande och läskigt.
Jag skulle vilja ha era tips på hur ni får vardagen att fungera med mat (till er själva alltså), handling, disk, hålla någon slags ordning i lägenheten, dusch m.m att fungera. Själva babyvården känns det som att jag har koll på utan det är just hur jag ska lyckas ta hand om mig själv och lägenheten samtidigt som en bebis jag behöver hjälp med.
Alla tips om hur ni gjort med olika vardagssaker blir jag jätteglad över. ^^
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-06-18 14:48
"Själva babyvården känns det som att jag har koll på utan det är just hur jag ska lyckas ta hand om mig själv och lägenheten samtidigt som en bebis jag behöver hjälp med."
Oj jag vet inte vad jag skriver. Jag har inte behövt hjälp med sonen hittills och är helt säker på att jag klarar den biten. Jag skyller det på att min hjärna inte är på topp just nu