• Hjärtats Lust

Måste/bör man ha pyjamas till bebisen nu på sommaren?

Jag har inte köpt någon pyjamas till bebisen för jag tycker att det inte behövs, det är nog varmt i vårat sovrum ändå och jag kommer ju ha täcke/filt på henne.

Hur resonerar ni?

• Svar på tråden Måste/bör man ha pyjamas till bebisen nu på sommaren?
  • Fru annmi

Pyjamis för de ligger ju mer still än vi & har svårare att hålla värmen!
    Kan ju vara gótt lite gråmulna dagar & regniga iallefall

• Hanah

Beror ju som sagt på väder. Jag har en body på min lille pojk, kort- eller långärmad beroende på hur varmt det är. Nån natt var det lite kallt, då hade jag en "pås-pyjamas", men det räcker ju gott o väl med långärmad body om de är lite kyligt för på benen har han ju täcke/filt. Om han inte sparkar av sig det förstås.

• Hjärtats Lust

jo, jag kom ju å tänka på det att de inte rör sig så mycket och att det kan vara lite kyligare vissa nätter. Men vad bra, en till anledning för att shoppa lite till bebisen =)

Nån som har erfarenhet av sovpåsarna, tycker de verkar så obekväma, det ska väl vara varmt om fötterna också?? ska man köpa i strl 50 eller?

• Hanah

Jag har sån sovpåse från Lindex, som ser ut som ett nattlinne som man knyter ihop vid fötterna. Jag tycker den är jättebra, verkar som att lillen tycker den är skön för han kan ju sprattla fritt med ben o fötter i den. Och det är lätt att öppna upp för blöjbyten.

• Hanah

Jag köpte strl 56 till en början, bättre med lite större än för litet. Min pojk var 52 cm lång när han föddes o kunde bara ha strl 50 i 1-2 veckor.

• Hjärtats Lust

Jag köper en av varje sort så får vi prova oss fram Skrattande

Tack för tips!

• Kajak

ja det är skönt för bebis att ha varmt speciellt när dom är så liten då har dom svårt att behålla kroppsvärme.
    Så en tunna bodysuit är skönt för lilla livet.

• mala78

man bör alltid ha något som täcker blöjan annars kan de lyckas ta av sig den, gäller väl kanske inte de allra nyföddaste, men sen är det också bra för att hålla värmen.

• saris

Det är nog olika, vår kille har nu pyjamas men inget täcke. När det var varmt ute hade han inget på sig. Jag hade nog köpt nån pyjamas iallfall, de finns på hm billigt 2-pack. På sommaren kan det också vara bra med de korta varianterna.

• Hjärtats Lust

Nu i dag har jag köpt 3 olika typer av pyjamas Skrattande en sk, sovpåse, en vanlig med fötter och långa armar och en med korta ben och korta armar, så nu ska jag väl vara förbered på diverse väder som kan bli Skrattande

Tack för era synpunkter!

Trevlig midsommar!

Svar på tråden Måste/bör man ha pyjamas till bebisen nu på sommaren?