• Anonym

Sår i underlivet!!! vad??

Jag har nu haft sår och sveda i underlivet ca 3-4 ggr sen i början av Mars.

Det gör så jäääkla ont!! Först kliar det och sen blir det som blåsor och sen blir det stora HÅL i huden på de inre blygdläpparna.. Det svider som FAN när jag kissar bla.

Det håller i sig i ca 2 veckor åt gången.

Har fått det innan mens tror jag.

Min mens har dessutom blivit oregelbunden, sen.

Första gången gick jag till gyn.. en oerhört smärtsam undersökning. Testade för Herpes, klamydia och Gonoreé.. Men allt var NEG!

Vad kan det vara???

Jag står inte ut!!!

• Svar på tråden Sår i underlivet!!! vad??
  • Anonym

Konstigt att de inte kunnat påvisa vad det är för något. Låter som herpes trotts allt. Jag har det och det yttrar sig så. Små sår som först kliar sedan svider. Ser ut som små bergskratrar, kliar jag mycket blir de självklart större. Jag använder Anti varvat med smärtstillande salva och det hjälper. Nu har jag Herpes typ 1 i underlivet = munherpes. Herpes typ 2 = könsherpes tror jag inte Anti funkar på då det är olika virusstammar. Funkar det inte så gå tillbaka och be om ytterligare utredning. inte roligt att ha det så där.

• Anonym

Bedövningssalvan jag använder är Emlakräm eller xylocain 5%

• anneliesb

Låter onekligen som Herpes, hade du alltså ett utbrott när du var där?

• Anonym (krafskrafs)

Jag hade en ENORM klåda strax innan mens i fleera månader (upp mot ett år). Kliade självklart tillbaka, och då kliade det ännu mer.
    Har aldrig tagit upp problemet med någon. Har kollat sjukdomar och är frisk.

Nu har det inte hänt på över ett år. Vid närmare eftertanke var det lite över ett år sedan jag bytte tvättmedel. Undrar om det har något med saken att göra vet ej... problemen är borta iaf och det är skönt. lycka till TS.

• Anonym

Hur mår du TS? Köpt någon salva än?

• Anonym

jag fick medicin mot herpes då och såren försvann på nån dag.. men enligt testen så är det inte herpes.

Jag hade sår då och hon tog en tops och grävde i såret.. INTE skönt.. så jag vill inte gärna göra om de!

• Anonym

Men vad konstigt att det inte gav uslag på herpes-testet, jag tycker det låter precis som herpes. Du kanske kan be om ett nytt test?

• Anonym
    Anonym skrev 2008-06-19 15:04:01 följande:
    Men vad konstigt att det inte gav uslag på herpes-testet, jag tycker det låter precis som herpes. Du kanske kan be om ett nytt test?
    ja men de gjorde ju så jäääääääääääävla ont..
  • Anonym
    Anonym skrev 2008-06-19 15:20:39 följande:
    ja men de gjorde ju så jäääääääääääävla ont..
    Ja, men hur ska du annars få veta?
  • Anonym

om medicinen du fick utskriven hjälpte borde det vara det. Kontakta gyn igen eller ännu bättre hudmottagningen på ditt sjukhus.

• anneliesb

Ja hud å ven är såå mtk bättre å mer kunniga!

Svar på tråden Sår i underlivet!!! vad??