• Anonym

Vart vänder man sig om man behöver gå i par- eller familjeterapi i Göteborg?

Jag och min make har gemensamt kommit fram till att vi behöver professionell hjälp med vårt förhållande, men vart vänder man sig?

• Svar på tråden Vart vänder man sig om man behöver gå i par- eller familjeterapi i Göteborg?
  • Anonym

Här går vi. Och det funkar faktiskt väldigt bra.
    Det kostar även inte så mycket om man fortfarande är med i svenska kyrkan. tror det är 250 kr per gång.  Lycka till.

Familjerådgivning

Tel: 031-15 53 50
    Fax:031-15 53 60

Besöksadress: Lilla Stampgatan 1B

Adress:
    Lilla Stampgatan 1B
    411 01 Göteborg

Email: [email protected]

Telefontid: Måndag-torsdag 09.00-10.00.
    Spårvagnshållplats: Norra Ullevi.

• fröken sol

BVC brukar kunna hjälpa till om ni har barn.

• Anonym
    Anonym skrev 2008-06-18 23:00:55 följande:
    Här går vi. Och det funkar faktiskt väldigt bra.Det kostar även inte så mycket om man fortfarande är med i svenska kyrkan. tror det är 250 kr per gång.  Lycka till. Familjerådgivning Tel: 031-15 53 50 Fax:031-15 53 60 Besöksadress: Lilla Stampgatan 1BAdress:Lilla Stampgatan 1B 411 01 Göteborg Email: gbg.famradgivning@svenskakyrkan.se" class="textkursiv">gbg.famradgivning@svenskakyrkan.se Telefontid: Måndag-torsdag 09.00-10.00.Spårvagnshållplats: Norra Ullevi.
    Tack!
    fröken sol skrev 2008-06-18 23:01:46 följande:
    BVC brukar kunna hjälpa till om ni har barn.
    Vi har inga barn, men tack
  • Anonym

Levande familjer;
    Göteborg 031-54 10 03

• Anonym (samma)

TS...

... vi har "samma" problem. Måste ha hjälp utifrån.

Har du fått någon tid hos Kyrkan?
    Jag fick till svar att väntetiden var 3 månader och att de har helt stängt för semester from fredag 27/6.

Fler tips i Göteborg?

• Anonym

Nej, vad tråkigt! Jag har inte ringt kyrkan än, ska ringa kommunen idag igen och se vad de har att säga.

Har ni barn?

• allakantralla

Här är listan på rådgivning inom kommunen:

www.goteborg.se/wps/portal/!ut/p/c1/04_SB8K8xLLM9MSSzPy8xBz9CP0os3gjU-9AJyMvYwN3V2cTA6MQPyd_C88AY_8QY6B8pFm8n79RqJuJp6GhhZmroYGRmYeJk0-Yp4G7izEB3X4e-bmp-gW5EeUAscMHng!!/dl2/d1/L0lDU0lKSWdrbUEhIS9JRFJBQUlpQ2dBek15cXchL1lCSkoxTkExTkk1MC01RncvN18yNUtRQjJKMzBHRUM0MDJUTkJPOElQM09KMi9Ya19fXzEy/&WCM_GLOBAL_CONTEXT=/wps/wcm/connect/goteborg.se/goteborg_se/Invanare/Omsorg_Stod/Barn+och+familj/Stod_till_foraldrar/lnksamlrub_N107_OS_hit_kan_du/art_N107_OS_stod_till_foraldrar_din_stadsdel

Vi har använt den kommunala rådgivningen och varit otroligt nöjda med den. Hoppas det går bra för er!

• sasssyy

vi gick ute i frölunda på nån familjecentral där.. minns inte vad det hette.

Det var iaf i samarbete med kommun och vi hittade det i de gröna sidorna under just familjerådgivning, kostade DÅ 200 kr / gång men det är 6 år sen så det har ju säkert gått upp.

Vi bodde då i Mölndal kanske jag ska tillägga men rådgivningen stod öppen för alla i Mölndal, Frölunda och Göteborg

• Anonym (samma)

TS
    Ja, vi har ett barn och ett på väg. Men funderar på abort...

Vi har fått tid på ett dyrt privat ställe. 800 kr/tim. Men är man desperat så är man. Vi kan inte vänta 3 mån eller ens till efter sommaren.

• Anonym
    Anonym (samma) skrev 2008-06-27 08:07:10 följande:
    TSJa, vi har ett barn och ett på väg. Men funderar på abort...Vi har fått tid på ett dyrt privat ställe. 800 kr/tim. Men är man desperat så är man. Vi kan inte vänta 3 mån eller ens till efter sommaren.
    Nej, inte abort Jag tror jag förstår tankesättet, men vad hemskt om problem i förhållandet leder till abort

800 :- är ju inte billigt direkt, önskar att vi haft de pengarna också...

Massa lycka till, berätta gärna hur det går.
  • Sötsugen

Levande familjer finns i Göteborg, kolla dom, vet inte exakt vad priset ligger på men jag skulle tro att det är kring 200 eller liknande och har man det så ställt att man inte kan betala tror jag till och med att man kan få rådgivning gratis!!
    www.livfam.org/viewNavMenu.do

• Anonym

ha sett tips om detta flera gånger. Är inte de i kyrkans regi? Hur funkar det om man inte är troende?

• Sötsugen

Det är en fristående organisation men den är kristen ja. Men du kan komma dit utan att vara kristen. Varje samtal avslutas med en kort bön, det är väl vad man kan säga är det "kristna" i det hela. I övrigt är det som en vanlig rådgivning mer eller mindre, visst har det funnits kristen litteratur i utbildningen men även vanlig litteratur som Johan Cullbergs texter.
    Helt klart värt ett försök tycker jag om man är i behov av rådgivning. De har även bra statistik 7 av 10 håller i hop efteråt!! Så bara det gör det ju värt ett försök om man verkligen vill rädda det man har!!

Svar på tråden Vart vänder man sig om man behöver gå i par- eller familjeterapi i Göteborg?