• Maria222

Röda ögon?

Finns det någon som har nåt bra tips mot röda ögon? Jag blir väldigt lätt ansträngd och röd i ögonen och det ser så tråkigt ut eftersom man jämt ser trött ut...
    Någon som har nåt bra tips?

• Svar på tråden Röda ögon?
  • Elli P

Ja det finns en toppengrej på Apoteket, droppar som heter Vis-nånting. De är toppen!

• Drömmar och förhoppningar

Viscotears kanske det är som Elli P tänker på? Det är som en gel på tub som man lägger en sträng i ögonen, är väl mest till för att fukta ögonen, för att de är torra eller så. Men visst, är det det som är problemet, så kan det hjälpa mot torra ögon.

• Maria222

jag är inte torr i ögonen direkt.. utan det är mer att de är röda som är besvärligt...

• Michisen

Tror hon tänker på Visine!

• Drömmar och förhoppningar

Det har jag själv inte hört talas om, går inte heller att söka på Visine på fass.se

Däremot går det att läsa detta om viscotears:

Viscotears ögongel ersätter tårvätskan i torra ögon. Viscotears ögongel bildar en skyddande hinna i ögat, som varar upp till 6 timmar.

• Michisen

Det brukar vara så - när man ser det så känner man igen det. Tycker faktiskt att de funkar bra, har linser själv så när mina ögon blir röda och trötta så funkar Visine fint för mig!

Svar på tråden Röda ögon?