• Månskens Sonaten

Luftfuktare-astma????

Nån som har en luftfuktare i barnrummet till era astam barn? Ja har varit utomlands i två veckor o tjejen mådde toppen där nera o direkt närvi kom hem till hennes betongrum så började det rossla i luftrören! Tror ni det kan vara nåt??
    Behöver hjälp o tips hur jag ska hjälpa henne förutom medicinerna hon får!

• Svar på tråden Luftfuktare-astma????
  • Tummen78

Har ingen erfarenhet av luftfuktare i barnrum, men hade själv svår astma när jag var liten och sällan mådde jag så bra som när vi var på badhuset eller när jag fick stå i en riktigt var och ångande dusch! Fuktig luft har verkligen funkat för mig så om det funkar för din dotter så tror jag på en luftfuktare till hennes rum! Den kanske inte ska stå på jämt så ni får fuktskador på köpet... men till kvällen och natten är det väl perfekt!

• Alicia05sMamma

Kan helt klart vara värt att prova.

(¯`°?.¸ ღ Mammas lill loppa ♥ ♥ ♥ Alicia ღ ¸.?°´¯)
  • midnightstorm

Vi sätter på en luftfuktare i vår sons rum när han har sin astma och det blir en mycket friskare och renare luft i rummet.
    Lite bättre blir det men jag kan inte säga att det är jättestor skillnad.
    Men det är helt klart värt ett försök då det är olika för alla.
    Finns ju i prisklasser från 200 och uppåt så köper man budget till att börja med så blir det ju inte så dyrt.

Lycka till!

• Zvartaliljan

Ett tips är att ställa in ett glas med vatten i fönstret på dagen när solen ligger på. O ja lämna vattnet där hela tiden så gör det luften fuktigare. Det har hjälpt min dotter.

• Månskens Sonaten

Ja brukar ha två hinkar med vatten i hennes rum men jag tycker inte att dessa två gör nån fuktighet

• Challe 79

Jag har en fuktare på min son rum, han har ganska jobbig astma och det hjälper faktisk, min flicka har krupp och det hjälper för henne oxå så det är helt klart värt att prova

• Zvartaliljan

Men ett litet glas är ju bättre än två hinkar...tar ju evigheter och mycket värme innan du får luftfuktighet från vattenhinkar...ett litet glas värms ju upp mycket snabbare och oftast räcker det med vanlig rumstemperatur för att få lite luftfuktighet.

Månskens Sonaten skrev 2008-06-19 09:38:36 följande:
    Ja brukar ha två hinkar med vatten i hennes rum men jag tycker inte att dessa två gör nån fuktighet
  • Månskens Sonaten

Jaha...det hade jag ingen aning om :-O åste jag prova!!

Zvartaliljan skrev 2008-06-19 19:03:57 följande:
    Men ett litet glas är ju bättre än två hinkar...tar ju evigheter och mycket värme innan du får luftfuktighet från vattenhinkar...ett litet glas värms ju upp mycket snabbare och oftast räcker det med vanlig rumstemperatur för att få lite luftfuktighet.
Svar på tråden Luftfuktare-astma????