• Kina

Navelfobi

Hej! Tänkte bara höra om det är fler med annorlunda fobier här... Själv har jag väldigt svårt för navlar. Inte så att jag inte kan titta på dom, men om någon står och petar sig i naveln så ryser jag i hela kroppen!!! Och kommer någon i närheten av min navel, då j....r!!!
    Ibland får jag ont i naveln, som om nåt hänger upp sig på insidan. Nu i vecka 29 så börjar min navel strama rejält, och jag är lite rädd att den ska ploppa ut.
    Lite bävar jag också inför att ta hand om bebisens navel, men man gör det man måste!
    Fler som känner igen sig eller har nån annan skum fobi?

• Svar på tråden Navelfobi
  • Linda

Fobi och fobi men jag har och har alltid haft starka känslor emot biltvättar. *garvar* Det hindrar mig inte numera från att sitta inne i bilen när den tvättas men jag tycker inte om att köra in själv och jag känner mig inte lugn och bekväm i situtionen om man kan uttrycka sig så..... Navlar var ju lite annorlunda ska ju tilläggas men fobier kan vara väldigt jobbiga. Det som jag avskyr mest är nog ifs getingar men den ffobinär nog inte så udda tror jag!

• Skakis

En till med navelfobi *ryser vid tanken*
    Vill inte att min navel ska ploppa ut och gör den det så får jag väl tejpa fast ett "navel-skydd" utanpå så de inte tar i allting *skrattar*

*kram* Skakis som kanske måste ha ett halvt kinderägg på magen i flera veckor *ler

• Maja76

Hej!

Jag känner lite samma sak som du vad gäller navlar. Min navel har som tur är inte pluppat ut under graviditeten... Det värsta jag vet är att bli pillad i navel, då ilar det i hela kroppen. JAg har dock inga problem med andras navlar. En annan sak som jag oroar mig för är hur jag ska kunna ta hand om bebisens snor. Har nämligen snorfobi också...

• Kina

Ha, det var väl det jag trodde! Navelfobi är inte helt ovanligt!! Jag känner åtminstone två till som också har obehagskänslor med navlar, men när jag nämnde det för min BM så var hon helt frågande och hade aldrig hört nåt sånt från nån annan.

Jag ska ockkså sätta ett halvt kinderägg på magen!! Bra tips :D
    Jag håller tummarna för att alla med aj-navlar slipper utploppning!!

Kina

• Themis

Jag har också lite navelfobi och känner en tjej till som också avskyr att bli pillad där. Vi funderade på att trycka upp T-shirts med "rör inte min navel"...

• Maria 79

Min kille har navelfobi! Så man kan ju glömma att han kommer att klippa nån nalelsträng iallafall! Haha

• Peppe72

Jag har inte navelfobi (min gubbe vill alltid pilla i min navel) men däremot fotfobi. Ingen kan röra mina fötter, knappt jag själv.

Blir så förbannad när någon rör vid mina fötter, eller ska visa sina fötter för mig..........urk!!

• annikandy

Här är ännu en med fotfobi. Det är det värsta som finns att se fötter. Tycker dom e jätte äckliga. Min sambo ska såklart påpeka d och visa varje litet sår han har på sina fötter *grrrrrrr* Vet inte om d har med att göra att jag skäms för mina fötter och går ogärna utan strumpor. Min systers fötter är dom enda som jag kan titta på........ tycker dom är jätte söta. Och när jag var liten så var jag så arg på mamma och pappa för att jag fick så fula fötter. *haha* ganska kul...........

• Miss Daisy

Jag tycker det kan vara äckligt med andras navlar, då jag misstänker att många slarvar med att tvätta sig där i. Usch! Men det värsta jag vet är naglar. Att se nån klippa naglarna eller att hitta en avklipp nagel på tex ett hotellrum är det värsta jag vet. En gång på tunnelbanan så satt det en kille snett emot mig och klippte naglarna. Jag fick kräkreflexer direkt och var tvungen att säga å honom. Ugh, det är så vidirigt. Förstår inte hur man kan bita på dem eller ha dem långa, jag tror mig veta att det finns bakteriehärdar där under.

• Lill Linda

Jag har fobi mot utstående navlar. Det får mig att bli lite svimmig när jag ser dem. Jag har nojat en massa över hur jag ska tackla min egen navel när dem pluppat ut.
    Men det har den gjort nu och det går bra! Den bästa terapin kanske, för jag vill inte ha den här fjantiga fobin.
    MEN! Nu nojjar jag över amningen, då bland det jobbigaste jag vet är när någon vidrör mina bröst (vissa tillfällen borträknat, hehe...).

Svar på tråden Navelfobi