• mexisis

Nån som hört talas om en sång som heter "Dansa lilla björn"?

Hejsan!
    Igår när jag hämtade min son på dagis så berättade fröknarna att han är helt tokigt förtjust i en sång dom brukar sjunga som heter "Dansa lilla björn". Jag har aldrig hört talas om den tidigare. Skulle vilja hitta text och melodi till den om min son nu gillar den så mycket och har googlat men hittar inget. Tyvärr tänkte jag aldrig på att fråga dagispersonalen smart som jag är. Är det nån som vet vilken sång jag menar och kanske har text till den skulle jag bli jätte glad. Den kanske heter nåt annat egentligen.
    Tack på förhand!

världens vigaste man kröp in i arslet och försvann
  • Svar på tråden Nån som hört talas om en sång som heter "Dansa lilla björn"?
  • viseversa

dansa lilla katt har jag hört en sång som heter.men det funkar ju med lilla björn också!

• Mallaco

Denna kanske... svårt att fömedla melodin dock

Dansa lilla nallebjörn

Dansa lilla nallebjörn hopp hopp hopp hopp hopp hopp,
    dansa lilla nallebjörn hopp hopp hopp hopp.
    Titta så fint han kan dansa min nallebjörn

• mexisis
    viseversa skrev 2008-06-19 10:08:08 följande:
    dansa lilla katt har jag hört en sång som heter.men det funkar ju med lilla björn också!
    Hur går den? Har inte hört talas om den heller Kan mest bara julsånger
    Mallaco skrev 2008-06-19 10:11:42 följande:
    Denna kanske... svårt att fömedla melodin dockDansa lilla nallebjörnDansa lilla nallebjörn hopp hopp hopp hopp hopp hopp,dansa lilla nallebjörn hopp hopp hopp hopp.Titta så fint han kan dansa min nallebjörndansa lilla nallebjörn hopp hopp hopp hopp.
    Det skulle det kunna va, kanske kan testa och söka på den på google. Skulle va skoj med melodin också. Han kan ju inte sjunga själv annars hade jag kunnat fråga honom
  • mexisis
    Mallaco skrev 2008-06-19 10:11:42 följande:
    Denna kanske... svårt att fömedla melodin dockDansa lilla nallebjörnDansa lilla nallebjörn hopp hopp hopp hopp hopp hopp,dansa lilla nallebjörn hopp hopp hopp hopp.Titta så fint han kan dansa min nallebjörndansa lilla nallebjörn hopp hopp hopp hopp.
    Hittade den på den här sidan men blev inte klokare av melodin. Får söka efter Ach, du lieber Augustin så jag får höra vad det är för melodi
  • mexisis
    mexisis skrev 2008-06-19 10:19:28 följande:
    Hittade den på den här sidan men blev inte klokare av melodin. Får söka efter Ach, du lieber Augustin så jag får höra vad det är för melodi
    glömde länken
    http://www.sagokistan.se/rorelsesanger.htm
  • La Lola

Min version:

Dansa lilla nallebjörn
    Hopp, hopp, hopp, hopp, hopp, hopp

Dansa lilla nallebjörn
    Hopp, hopp, hopp, hopp

Klappa med händerna
    Stampa med fötterna

Dansa lilla nallebjörn
    Hopp, hopp, hopp, hopp

//Var dig själv, det finns redan så många andra.
  • IdaN

Den jag har hört går så här

Dansa lilla nallebjörn hopp hopp hopp hopp hopp hopp,
    Klappa med händern stampa med fötterna.
    Dansa lilla nellebjörn hopp hopp hoppp

• mexisis

La Lola och IdaN,
    Jag hittade Ach, du lieber Augustin på youtube så nu vet jag hur melodin går och har sjungit med texten som ni skrivit och tror jag fått till det. Hoppas det är rätt sång bara. Ska testa och se hur sonen reagerar.

Tack för hjälpen alla

• IdaN

Det var så lite så detta är en av mina barns favoriter lillan på 9 månader skiner som en sol när man sjunger den för henne och sonen på 3år skrattar hysteriskt. men sa dom på dagis att dom har barnet i knät när dom sjunger den och när nallen hoppar så hoppar även barnet. kanske du redan vet men jag ville bara vara snäll i så fall.

• IdaN

Det du hittade på youtube är rätt melodi till nallebjörnen =)

• mexisis
    IdaN skrev 2008-06-19 10:46:45 följande:
    Det var så lite så detta är en av mina barns favoriter lillan på 9 månader skiner som en sol när man sjunger den för henne och sonen på 3år skrattar hysteriskt. men sa dom på dagis att dom har barnet i knät när dom sjunger den och när nallen hoppar så hoppar även barnet. kanske du redan vet men jag ville bara vara snäll i så fall.
    Min son är 19 månader. Dom sa bara att dom brukar sitta i ring när dom sjunger den men att han skiner upp som en sol och börjar tokdansa. Det är det som gör att jag är lite osäker på om det är rätt sång. Det som talar för att det är rätt är att han gillar att hoppa och säger man hoppa så hoppar han runt och dansar och jag kan tänka mig att "hopp hopp hopp" är nåt som skulle få honom att dansa
    IdaN skrev 2008-06-19 10:49:00 följande:
    Det du hittade på youtube är rätt melodi till nallebjörnen =)
    Hmm... har vilat en stund för att orka med bilresan och nu när jag vaknade kom jag inte alls ihåg melodin. Måste kika på youtube igen, men glömmer jag den så lätt så lär jag väl inte komma ihåg den om ett par timmar igen. Märkligt för jag har ju hört melodin förut och den borde inte va svår att komma ihåg.
  • IdaN

testa och sjunga den för honom och se hur han reagerar om han börjar hoppa runt eller om han kommer och sätter sig hos dig. det är ju kanske olika på hur man gör på dagis och så från kommun till kommun. men är dagis öppet så kanske du kan ringa och fråga eller sonen kanske är på dagis idag?

Du får sjunga den för dig själv ett par gånger så sätter sig nog melodin eller så får du ladda ner det på något sätt så du har den i datorn hela tiden*hihi*

• mexisis
    IdaN skrev 2008-06-19 13:20:22 följande:
    testa och sjunga den för honom och se hur han reagerar om han börjar hoppa runt eller om han kommer och sätter sig hos dig. det är ju kanske olika på hur man gör på dagis och så från kommun till kommun. men är dagis öppet så kanske du kan ringa och fråga eller sonen kanske är på dagis idag?Du får sjunga den för dig själv ett par gånger så sätter sig nog melodin eller så får du ladda ner det på något sätt så du har den i datorn hela tiden*hihi*
    han är på dagis idag, ska snart dit för dom har midsommarfirande men vet inte om det får tillfälle att fråga iom att det kommer att krylla av barn och föräldrar där, men jag ska försöka. ska lyssna på melodin igen och sjunga den lite så hoppas jag den sätter sig. skulle det va fel sång så gör det ju inget, då har jag ju iaf lärt mig nåt nytt att sjunga för honom
    kikar in efter helgen och berättar vad dom sa på dagis ifall jag får tillfälle att fråga
  • IdaN

ja gör gjärna det kul att veta vad dom sa och hur han gillade den i så fall =)

• mexisis

oj, har totalt glömt bort att jag skulle berätta om det var rätt sång. det var det iaf. hann fråga dagispersonalen med innan vi åkte bort. han blir överlycklig när man sjunger den och springer runt på golvet och vet inte om han ska hoppa eller dansa så det blir en kombination av hopp och dans, ser helskoj ut
    tack så mycket för alla er som tog er tid att hjälpa mig! kram på er!

Svar på tråden Nån som hört talas om en sång som heter "Dansa lilla björn"?