• Maria Seg

Har ni haft känslan att barnet är ett visst kön, varför?

Gärna ni med fler barn men även första får svara. Ja har ni haft något speciellt som fått er att tro att barnet ni bär/bar var ett speciellt kön?

Drömmar, annorlunda gravidtet/lika gravidietet men...., intution eller ngt annat?

Dela med er! Stämde det?

• Svar på tråden Har ni haft känslan att barnet är ett visst kön, varför?
  • Fru annmi

Jag har kännt på mig med alla 4,fast bara liksom en "magkänsla" inget med nå't annat att göra...
    Har tre Tjejjer först & då jag väntade nummer fyra vågade jag inte tro på min "magkänsla" om Kille,men...

Det stämde..Ut kom en liten Kille

• Maria Seg

Jag vågar nämligen inte lita på min känsla. Hur vet man om drömmar eller känslan kan ha påverkats av ens önskan liksom?

• Cattis31

Jag "visste" att båda våra två första barn var pojkar, fråga mig inte hur eller varför jag visste men det var bara så. Fast jag flera ggr drömde att jag födde flickor så var jag bombsäker på att jag skulle få pojkar.
    Det stämde idag har vi två underbara pojkar.

Nu är jag gravid igen och vi har faktiskt kollat könet, både på ett 3D ultraljud och på ett tillväxt ultraljud så har vi fått veta att det är en tjej denna gången.

Och när folk har frågat mig innan vi fick veta vad jag trodde att det var så vågade jag inte säga flicka rakt ut men jag var tydlig med att säga att det känns inte som om att det är en pojke...

ღ♥Älskar min man & våra guldklimpar Ludwig -97 & Philip -02 & Bf 28 Juli -08♥ღ
  • Nippertippan1

Jag och sambon har sagt från dag 1 att vi väntar en kille, det har visat sig stämma på både vanlia UL och 3D-ul. Hade Bf i måndags så vi får hur det går. Men jag har bra med bildbevis. :)

• blackangel

Min magkänsla har alltid varit fel. Och även drömmarna har varit tvärtom mot vad som kom.

• Prettyblueeyes

Jag var nästan hundra på att jag väntade en tjej, för sen jag blev gravid har jag drömt om en flicka och tänkt på magen som hon och nu är det dessutom 2 bm och en läkaren som sagt att det verkar vara en tjej. Är bara i vecka 20 så får vänta ett tag till för att se om det stämmer :)

• lindaha

Jag var helt säker på att den var en tjej jag väntade, redan från första början.
    jag har ingen aning om varför jag kände som jag kände men jag var alltså 100% säker. Bara tanken på att det skulle vara en pojke kändes fel.

Och visst hade jag rätt, det var en liten tjej där inne :D

• logg81

Jag var stensäker på att det var en tjeja som låg i magen. Alla andra sa att det var en kille och räknade upp alla tänkbara tecken på en kille men jag "visste" vad det var... och jag hade rätt. Blev ännu mer säker efter ultraljudet när jag fick fotot och hon hade en grisnäsa Varje gång jag tänkte eller pratade om bebisen var det en hon jag pratade om.

Jag och Auleen - För varandra. Mot resten av världen.
  • never die

Jag bara visste...det var som en liten "hemlighet" längst in i hjärtat, min och det lilla pyrets hemlighet...oavsett hur mycket alla andra talade om för mig vad de "visste" att jag skulle få. Det var flickor båda gångerna..och båda gångerna var det lika starkt..

• Emmig

Eftersom jag fick en dotter sist, kände jag direkt att det var en pojke den här gången, då smärtan i början av grav. var helt annorlunda och allt "kändes" olika, trots "lätta" graviditeter.
    När vi var på UL, pratade jag hela tiden om "honom" -men vi frågade i alla fall -och, som jag ju redan visste, var det (helt uppenbart!) en pojke.
    Har man varit gravid innan, så tror jag att man känner om man väntar "samma" eller annat Intuition eller små 'avvikelser" eller en kombination av de två...

• TheFamily

Jag har en stark magkänsla på att bebben i min mage är en liten tjej....Bara för att jag fick den känslan när jag fick plus på stickan. Sen lägger jag ihop alla typiska (men skrockfulla) tecken. Typ höga hjärtljud, magformen, vad jag är sugen på osv...
    Ha ha...den 1Juli får vi se...

• kotte08

Jag har hela tiden varit säker på att jag har en tjej i magen ( är i vecka 30 nu) Har bara drömt om en flicka, tänkt på flicknamn och tittat på flickkläder.. Var på 3D i veckan och bm var fulsständigt säker på att det var en liten tjej =)

Min man har hela tiden undrat hur jag kan vara så säker men jag vet inte, har bara känts som en flicka.

• Fröken Drutten

Förra gången trodde jag egentligen hela tiden att det var en tjej. Men så ville jag ha en tjej också och därför "vågade" jag inte alltid tro på min känsla, utan intalade mig själv att det nog var en pojke ändå. Allt för att inte bli besviken när bebisen väl skulle komma. Inte för att det egentligen spelar någon roll, men de flesta önskar väl något. Ut kom iaf en tjej, så min känsla var ju rätt.

Den här gången tror jag att det är en pojk. Har haft den känslan från den dag jag började ana att jag var gravid. Dessutom har jag mått annorlunda denna gång och magen ser verkligen helt annorlunda ut. Jag vet dock många som tror att det ska bli det andra könet för att de mått så annorlunda andra gången och ändå kommer det ut en av samma kön som innan. Men jag tror ändå jag har en pojk i magen. Min man tror ifs det är en tjej. Vi får väl se vem som har rätt om sisådär 12 veckor. Kan väl lägga till att jag gärna får en pojk den här gången, vore kul att ha en av varje. Men en flicka är naturligtvis också välkommen, bara det att jag inte tror att det är en tjej!

• HannaHYLK

Jag har alltid trott att mitt första barn ska bli en tjej (alltså många år innan vi satte igång tillverkningen). Det bara är så i min släkt. Därför har jag nu när jag är gravid inte vågat lita på magkänslan. Men nu är jag i v.38 och kom häromdagen på mig själv med att ta fram en klänning som bebisen eventuellt kan ha när vi ska på bröllop i augusti. Så tydligen tror jag nu att det är en tjej trots att jag inte törs tro det. Om några veckor vet jag om jag hade rätt. =)

• Afrodiziak

Från det att jag fick ett plus på stickan så visste jag att det var en kille vi väntade.
    Känslan vacklade aldrig under graviditeten och mycket riktigt ut kom det en kille.

Med barn nr 2 tog det ett tag innan magkänslan kom , och jag kände på mig att det var en tjej eftersom jag hade betydligt mycket mera problem än i första grav ( alla som har väntat flickor i släkten har haft problem ) och ut kom det en flicka.

Nu är jag gravid igen och min magkänsla säger att det är en liten pojke där inne.

William o5o5o3 - Meja o7o816 - BF o8o1
Svar på tråden Har ni haft känslan att barnet är ett visst kön, varför?