• allt och lite till

klippa klornaq i pulpan??

hejsan!
    jag ska snart ställa ut min vovve och hon har LÅNGA klor och eftersom inte vet bränner klor länge så måste jag klippa dom skälv!
    kan man klippa dom i pulpan och använda blödstopp?
    måste bli av med klorna!(ja till normal längd)
    mvh//Johanna

• Svar på tråden klippa klornaq i pulpan??
  • LovelyMeLovelyYou

Det är ju inte speciellt schysst att klippa i pulpan, det kan faktiskt göra ont.

• Fru annmi

Aj,det gör ont & är ju inte bra...
    Mitt råd gå till någon som klipper klor!

• Alicia05sMamma

Kan ju blöda rätt mkt om man klipper i pulpan. Dessutom gör det jätte ont & stackarn kan bli rädd om sina små fottingar.
    Förstår inte varför du ska klippa i pulpan ??

(¯`°?.¸ ღ Mammas lill loppa ♥ ♥ ♥ Alicia ღ ¸.?°´¯)
  • bisektris

Jag är inte särskilt kunnig när det gäller hundar, men så vtt jag vet så brukar man väl undvika att klippa i pulpan?

• Pucko Buffy

Jisses...Klippa i pulpan gör ju jätteont. Snacka om trauma för hunden. Prova klippa dig själv i nageln så det blöder så vet du hur det känns... Nej du ska klippa lite men ofta, då drar sig pulpan tillbaka och du kan hålla klorna korta.

Sorry om jag lät lite hård men det du föreslår är lite snudd på djurplpgeri. Är du osäker be en kunnig visa dig hur du klipper ex en veterinär el någon med mycket vana.

• allt och lite till

Pucko Buffy skrev 2008-06-19 11:34:31 följande:

Jisses...Klippa i pulpan gör ju jätteont. Snacka om trauma för hunden. Prova klippa dig själv i nageln så det blöder så vet du hur det känns... Nej du ska klippa lite men ofta, då drar sig pulpan tillbaka och du kan hålla klorna korta.Sorry om jag lät lite hård men det du föreslår är lite snudd på djurplpgeri. Är du osäker be en kunnig visa dig hur du klipper ex en veterinär el någon med mycket vana.
    har redan i 6 månader testat att klippa lite men den drar inte tillbaka sig...
  • salsajenny

testat nån annan veterinär som söver ner hunden och klipper och bränner pulpan? Eller har alla veterinärer slutat med det???

Ett tips är annars att fila ner klorna med fotfil så kan man lättare se när man når pulpan utan att för den sakens skull behöva klippa av en bit av den....

• bisektris

allt och lite till skrev 2008-06-19 11:39:31 följande:

Pucko Buffy skrev 2008-06-19 11:34:31 följande:
    har redan i 6 månader testat att klippa lite men den drar inte tillbaka sig...
    Då får du väl leva med att klorna inte blir riktigt så korta som du vill. Eller är utställningar så viktiga att man kan bortse ifrån hundens välbefinnande?
  • EliWen

men det är ju helt galet - du kan ju inte klippa i pulpan! Det gör ju jätteont, och hunden/katten (whatever) kommer inte vilja få sina klor klippta i framtiden. Gå till en veterinär eller nån salong och få hjälp med att klippa dem istället!

Svar på tråden klippa klornaq i pulpan??