• Tezzan1981

nagelsax till bebis?

Måste man ha en speciell klippare till barn (om man väljer att använda det)? Jag har hört att den inte får vara rak framtil, utom den ska vara böjd framtill, men det är båda våra vuxenklippare, kan man inte använda dem då?

Sedan att det finns en diskussion vidare man skall använda klippare eller sax, eller riva...det kan vi lämna.

• Svar på tråden nagelsax till bebis?
  • Me o Mike

jag rev alltid eller filade på min son, men med dotra så klipper jag med min vuxenklippare.. En sån böjd. Är man superförsiktig så går det bra!

• Gabriels mamma

Nagelklippare för barn finns i barnhyllan på Apoteket. Tycker det blir mindre vassa kanter när man klipper än när man river.

• Jazmina

Jag använde först våran klippare och det var lite bökigt till hans små naglar. Nu har du köpt en liten istället och det är mkt smidigare. Ett tips är att klippa när dom sover, annars är det inte lätt att hålla dom stilla (iaf inte våran lille vilde).

• LindaB78

jag använder en trubbig nagelsax för barn till min bebis (köpt på apoteket). funkar jättebra. de första två månaderna filade jag. men naglarna växer som ogräs och han river sig själv. så jag blev tvingad att gå över till sax.

Svar på tråden nagelsax till bebis?