• Maggan81

Roligt att göra i Smedjebacken/Ludvika i sommar?

Jag skall till Smedjebacken/Ludvika och försöka att ta körkort i sommar, eftersom jag skall bo där en vecka så efterlyser jag tips om vad man kan göra där och i trakterna (mysiga fik, museum, sevärdigheter, fina naturplatser) Alla tips mottages av er som bor/känner till ställena =)

• Svar på tråden Roligt att göra i Smedjebacken/Ludvika i sommar?
  • vänat

Du tror inte du kommer at änga din lediga tid åt att läsa körkortsteorin då? menra har du inte redan gjort teorin kommer du förmodligen att ha rätt mycket at plugga in under den vecka du vista i smedjebacken.

Lycka till!!

• Tecken

- Dan Anderssons stuga i Luossa. Underbar guide som sjunger vacker och kan ALLT som är värt att veta om Dan Andersson. Tror hon heter Linda, hon verkar jobba alla dagar.

- Knivveckan i Ludvika, tror det är i juli någon gång.

- Ekomuseum Bergsslagen, titta på gruvor och fin natur och sånt.

- Grangärde Musteri, med butik där de säljer sylt, must etc.

• Maggan81

Vänat: glömde skriva att jag är klar med terin och halkan så utöver körlektionerna så kommer det bli mkt fritid

Tecken: tack, skall kolla upp tipsen (vet ärligt talat inte vem Dan Andersson är)

• vänat
    Maggan81 skrev 2008-06-20 10:35:43 följande:
    Vänat: glömde skriva att jag är klar med terin och halkan så utöver körlektionerna så kommer det bli mkt fritidTecken: tack, skall kolla upp tipsen (vet ärligt talat inte vem Dan Andersson är)
    Ok då förstår jag.Så siutationen även för mig när jjag var där jan 2005 men jag tilbrinagde mycket tid på biloteket och tog prommenader vilket passade mig mycket bra.
  • Tecken
    Maggan81 skrev 2008-06-20 10:35:43 följande:
    Vänat: glömde skriva att jag är klar med terin och halkan så utöver körlektionerna så kommer det bli mkt fritidTecken: tack, skall kolla upp tipsen (vet ärligt talat inte vem Dan Andersson är)
    Om du inte vet vem Ludvika-sonen Dan Andersson är, så kommer du bli varse om det under din vistelse där. Finns typ tre Dan Andersson museer där...
Svar på tråden Roligt att göra i Smedjebacken/Ludvika i sommar?