• E L I

vasslepulver och skummjölkspulver!

Är det någon som vet vad som är skillnaden på vasslepulver och skummjölkspulver när det gäller mängden laktos? Är det mer laktos i nåt ut av det eller är det samma bara att det utvinns från olika delar av mjölken???

Har försökt googla men hittar inget om det!

• Svar på tråden vasslepulver och skummjölkspulver!
  • Vindruvan

Vet inte men är man allergisk mot mjölkproteinet funkar inte något av dom. Finns det inte någon laktos tråd här någonstans tro? Kolla om de vet om du inte får svar

• E L I

Nä vår son är "bara" laktosintolerant det är därför jag undrar. Får kolla runt lite... har inte hittat nån men det finns säkert.

• E L I

Ingen som vet?? Hittar ingen annan tråd

• syrra

Det är olika proteiner i vassle och skummjölk men det är allt jag kunnat hitta. Vassle är en biprodukt som man får när man utvinner Kasein så är det protein som mjölk består mest av 80%. Jag tror att det är mindre laktos i vassle än i skummjölk men ring Arlas kundtjänst och fråga de brukar veta.

~~Michael -97, Joachim -98 och Johanna -07 ~~
  • E L I
    syrra skrev 2008-06-19 20:07:25 följande:
    Det är olika proteiner i vassle och skummjölk men det är allt jag kunnat hitta. Vassle är en biprodukt som man får när man utvinner Kasein så är det protein som mjölk består mest av 80%. Jag tror att det är mindre laktos i vassle än i skummjölk men ring Arlas kundtjänst och fråga de brukar veta.
    ok tack så mkt!
Svar på tråden vasslepulver och skummjölkspulver!