Brunt blod/bruna flytningar efter medicinsk abort?!
Gjorde en abort för drygt en vecka sedan, har blödit endel sen dess men nu börjar blodet bli mörkt istället...liksom brunt. Ska det vara så? Är det avslaget liksom?
Gjorde en abort för drygt en vecka sedan, har blödit endel sen dess men nu börjar blodet bli mörkt istället...liksom brunt. Ska det vara så? Är det avslaget liksom?
Brunt blod är blod som stannat kvar länge i systemet så att säga. Inget att oroa sig för om det inte luktar illa och håller på allt för länge. Hade bruna flytningar i några veckor allt från rosa till brunt efter ett missfall.
Brunt antyder på att blodet kogulerar sig..och ska ut, allså gammalt blod som ska ut.Livmodern kan "samla" på sig blod som inte kommer ut direkt, utan senare, därför det är brunt..alltså helt ok.
Man kan säga så här..om blodet skulle vara rött, då blöder du fortfarande, och det är mindre bra, så lungn avtar säkert om ett par dagar.//Undersköterska gyn Huddinge
Tack för svaren. Ja det har redan avtagit en hel del på mig för i natt hade jag inte blödit någonting alls, det kommer endel blod/brunt när jag rör mycket på mig men inte alls som för ett par dagar sedan. Så det är ett tecken på att det kanske börjar avta redan? Isåfall vore det ju skönt. Om man hade haft rester kvar, hade det inte fortsatt blöda mycket då eller iallafall färskt blod?
puff